خبرگزاری کار ایران

گلایه مردم از حذف یکباره سهمیه بنزین؛

دولت مردم را غافلگیر کرد/ نارضایتی مردم از اعلام ناگهانی بهای بنزین

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۴۰۵

دولت باید به مردم احترام بگذارد و اگر بنا دارد کاری انجام دهد موظف است که مردم را در جریان کامل اخبار قرار دهند و نه اینکه یک شبه مردمی که به دولت رای داده‌اند را غافلگیر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شب گذشته دولت تیر دیگری را در خصوص بهای بنزین رها و بدون اطلاع قبلی قیمت بنزین را ده هزار ریال اعلام کرد که این اقدام از سوی دولت اعتدال، نارضایتی هموطنان را به همراه داشت. براساس آخرین آمار دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود تا به امروز نزدیک به ۴۰ درصد بهای بنزین را افزایش داده است که این اقدام بدون شک در قیمت دیگر فعالیت‌ها نیز تاثیرگذار بوده است.

علی یکی از شهروندان تهرانی در این خصوص به خبرنگار می‌گوید: اگر دولت قصد چنین کاری را داشت باید به مردم به طور کامل اعلام می‌کرد و نه اینکه با عدم واریز در اول ماه و همچنین اعلام شب گذشته مردم کشور خود را غافلگیر کند. من به عنوان یک شهروند تهرانی از این اقدام دولت ناراحت هستم.

محمد یکی دیگر از شهروندان تهرانی نیز بیان می‌دارد: این اقدام دولت در حالی بود که حتی وزیر نفت گفته بود قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت. در کشور ما چرا همه کار‌ها باید یکشبه رخ دهد و چرا دولت تمایل نداشت که مردم را در جریان کامل اقدامات بگذارد. آقای روحانی گفته بود هر صد روز یک گزارش می‌دهد اما با گذشت دوسال، با اقدامات اینچنینی که در زندگی ما نقش دارد تنها بر مشکلات ما افزوده شده است.

رضا صالحی یکی دیگر از شهروندان تهرانی هم ضمن نارضایتی از این اقدام دولت بیان می‌کند شب گذشته یکی از مسئولان در رسانه ملی گفت که مردم نگران نباشند قیمت‌ها با افزایش بنزین تغییر نخواهد کرد و حال یک سئوال به عنوان یک شهروند از مسئولان داریم که تا به امروز چرا نتوانسته‌اند قیمت‌ها را کنترل کنند. سالیان سال است که با افزایش بهای بنزین قیمت دیگر کالا‌ها نیز افزایش یافته است و من فکر می‌کنم این مقام مسئول در ایران زندگی نکرده است که چنین صحبتی بیان می‌کند.

بسیاری دیگر از هموطنان نیز در سطح شهر نیز ضمن انتقاد از عملکرد دولت در خصوص بهای بنزین حرف‌هایی همانند این سه شهروند بیان کردند. با این با تنی چند از کار‌شناسان اقتصادی نیز تماس گرفته تا از نظرات آنان نیز مطلع شویم.

مسعود حکمت پناه در این خصوص به ایلنا می‌گوید: باید در این خصوص ریشه‌ای بررسی کنیم، من نمی‌خواهم از اقدامی که شب گذشته رخ داده است دفاع کنم اما این دولت براساس برنامه باید به طور پله‌ای بهای بنزین را افزایش دهد و تا پایان برنامه به قیمت فوب خلیج فارس برسد. البته باید درنظر داشت زمانی که می‌گوییم قیمت فوب خلیج فارس باید همه برنامه‌هایمان این چنین باشد از جمله حقوق کارگران و قدرت خرید مردم.

وی ادامه می‌دهد: دولت باید به مردم احترام بگذارد و اگر بنا دارد کاری انجام دهد موظف است که مردم را در جریان کامل اخبار قرار دهند و نه اینکه یک شبه مردمی که به دولت رای داده‌اند را غافلگیر کند.

این گفته‌های این مدرس دانشگاه در خصوص بهای بنزین در حالی است که دولت افزایش ۳۰ درصدی بنزین را براساس برنامه به اجرا گذاشته است.

مهدی تقوی نیز در خصوص کنترل قیمت دیگر خدمات و کالا‌ها نیز می‌گوید: کنترل قیمت‌ها پس از افزایش بهای بنزین تا به امروز جواب نداده است و دولت‌ها در این مورد به هیچ عنوان موفق نبوده است اینکه یک مسئول چنین گفته است نیز قابل توجه است. وی ادامه داد بهای بنزین تاثیر مستقیم بر قیمت سایر کالا‌ها دارد و ما باید اماده افزایش همه خدمات و کالا‌ها باشیم.

البته شب گذشته یک مقام دولتی بیان داشت به دلیل افزایش ۲۰ درصدی در ابتدای سال قیمت حمل و نقل عمومی افزایش نخواهد یافت و ما از شهرداری‌ها تقاضا کرده‌ایم این مهم را رعایت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز