خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی گاز مطرح کرد:

اعلام دلیل تاخیر در صادرات گاز به عراق/مذاکره تهران و بغداد برای تعیین روش دریافت پول گاز صادراتی

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۸۵۲

یکی از دلایل تاخیر صادرات گاز به عراق موضوع قرارداد است که با چه روشی پول را از طرف قرارداد با توجه به شرایط تحریم دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا عراقی در جمع خبرنگاران؛ در خصوص تاخیر صادرات گاز به عراق گفت: آمادگی برای صادرات گاز به این کشور وجود دارد تست خط لوله صادرات گاز به عراق در اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود ولی به دلیل مشکلات فنی عملیات به اتمام نرسیده است.

معاون وزیرنفت در امور گاز افزود: به دلیل شرایط منطقه، برای تست این خط لوله با کمبود آب مواجه بودیم  و عملیات تست همچنان در خطوط لوله در حال انجام است امیدواریم تا خردادماه تمام شود.

وی با بیان اینکه هر دو طرف آماده هستند که صادرات گاز صورت گیرد، تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل تاخیر صادرات گاز به عراق موضوع  قرارداد است که با چه روشی پول را از طرف قرارداد با توجه به شرایط تحریم دریافت کنیم.

عراقی در خصوص تهاتر کالا در قبال گاز وارداتی از ترکمنستان گفت: تمهیداتی اندیشیده شده  که اگر بعضی از سازندگان و پیمانکاران قراردادی را با ترکمنستان منعقد کردند پول پرداخت نکند.

وی ادامه داد: ما تعهد می‌کنیم شرکت گاز پول را بابت واردات گاز به سازندگان بدهد. هم اکنون تعدادی از سازندگانقراردادی را عملیاتی کردند اگر از آنها تاییدیه گرفتند  پول را  پرداخت خواهیم کرد.

وی در خصوص گاز تحویلی به نیروگاهها گفت: نیروگاهها از جمله بخشهایی بود که شرکت ملی گاز ایران از ابتدای امسال در زمینه مصرف سوختهای میان تقطیر در آن حساسیت داشت و هم اکنون تنها چند نیروگاهی که به شبکه متصل نیستند از این سوخت استفاده نمی کنند.

وی تصریح کرد: استفاه از گاز علاوه بر کاهش مصرف سوختهای میان تقطیر در این بخش، زمینه صادرات فرآورده و ارزآوری برای کشور را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: از سوی دیگر با افزایش تحویل گاز به نیروگاهها شاهد حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی خواهیم بود.

عراقی با بیان این که نیروگاهها نیز باید بهره وری و راندمان خود را افزایش دهند، یادآور شد: برای تحقق این موضوع باید سرمایه گذاری زیادی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز