خبرگزاری کار ایران

رئیس تعاونی صنعت پلاستیک کشور در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

احتمال افت ۳۵ درصدی تولید پلاستیک کشور

در حال حاضر بهای مواد پتروشیمی بین پانزده تا بیست درصد بیشتر از نرخ‌های جهانی است و در صورتی که ما بخواهیم این مواد را خریداری کنیم بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان بیش از گذشته باید بپردازیم.

نصرالله رضازاده ، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص نرخ مواد پتروشیمی، گفت: قیمت‌ها در حال حاضر بالا‌تر از نرخ‌های جهانی است که آن هم به دلیل محاسبه این مواد با ارز آزاد است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بهای مواد پتروشیمی بین پانزده تا بیست درصد بیشتر از نرخ‌های جهانی است و در صورتی که ما بخواهیم این مواد را خریداری کنیم بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان بیش از گذشته باید بپردازیم.

رضازاده ادامه داد: بخشی از واحدهای تولیدی ما به همین خاطر متوقف شده و امکان تولیدات خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تولیدات محصولات پلاستیکی نسبت به سال ۹۲ گفت: در صورتی که رکود همچنان ادامه داشته باشد درسال جاری نیز بین ۳۰ تا ۳۵ درصد میزان تولیدات نسبت به سال ۹۲ کاسته خواهد شد.

وی گفت: هرساله بین ۳ تا ۵ درصد افزایش مصرف در کشور بوجود می آید که این میزان افزایش برای تولیدات کشاورزی و قطعات خودرو نیز به کار می‌رود.

رئیس تعاونی صنعت پلاستیک کشور خاطرنشان کرد: مطمئناً در صورت کاهش تولیدات محصولات پلاستیکی باید راهی برای جایگزینی این محصولات پیدا کرد که مسلماً آن هم واردات از چین است.

 

کد خبر : ۲۷۸۸۱۷