خبرگزاری کار ایران

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار؛

زمان توقف نماد ها از یک روز تا حداکثر یک هفته خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۷۶۶

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار طی تبیین و تشریح ویژگی های انتشار مستقیم اطلاعات شرکتها در سامانه کدال گفت: با این امکان زمان توقف نمادها از یک روز تا حداکثر یک هفته به طول می انجامد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا معتمد درباره زمان توقف نمادها بعد از انتشار مستقیم اطلاعیه شرکت ها در سامانه کدال، افزود: برخلاف رویه ای که تاکنون بود از اول خرداد ماه با هماهنگی صورت پذیرفته بین سامانه کدال و سامانه معاملات، ناشران بلافاصله پس از اینکه اطلاعیه را در کدال منتشر کردند این اطلاعیه در سامانه معاملات می نشیند.

وی اظهار داشت: برخلاف رویه ای که تاکنون بود از اول خرداد ماه با هماهنگی صورت پذیرفته بین سامانه کدال و سامانه معاملات، ناشران بلافاصله پس از اینکه اطلاعیه را در کدال منتشر کردند این اطلاعیه در سامانه معاملات می نشیند و پس از آنکه اطلاعیه در سامانه معاملات نشست، نماد بلافاصله بسته می شود و پس از توقف نماد، ظرف یک روز کاری نماد بازگشایی می شود.

معتمد توضیح داد: چنانچه اطلاعات نیاز به اصلاح داشته باشد به شکل غیرمکتوب موضوع بررسی می شود تا ناشر مشکل را رفع کند و همین امر مبنای بازگشایی نماد قرار می گیرد در غیر این صورت رسیدگی به صورت مکتوب ظرف یک هفته کاری انجام و نماد پس از آن باز می شود.

معتمد با اشاره به تاریخچه انتشار اطلاعیه ناشران، گفت: پیش از سال 87 اطلاعات به صورت کاغذی در فرمهای معینی منتشر و در تالار توزیع می شد و در سایت شرکت بورس و سازمان بورس منتشر می شد اما از سال 87 علاوه بر انتشار کاغذی اطلاعیه ها به صورت اختیار انتشار اطلاعات در کدال مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: از اردیبهشت 89 انتشار اطلاعیه ها در سامانه کدال از شکل اختیاری به شکل اجباری درآمد و ناشران مکلف شدند اطلاعیه ها را به صورت الکترونیک در کدال منتشر کنند.

معتمد با بیان اینکه تاکنون اطلاعیه ها حسابرسی شده، آگهی دعوت به مجمع، صورت های مالی میان دوره ای و پرتفوی ماهانه به صورت مستقیم منتشر می شد اما در این مرحله تمام اطلاعات میان دوره ای 3، 6، 9 ماهه و یک ساله حسابرسی نشده، پیش بینی درآمد هر سهم شرکت های اصلی و شرکتهایی که مشمول سود تلفیقی می شوند به صورت مستقیم منتشر می شود.

وی خاطرنشان کرد: به غیر از درخواست هایی که شرکت ها از سازمان دارند، سایر موارد براساس کدال صورت می پذیرد.

معتمد در خصوص دغدغه فعالان بازار در خصوص حذف کنترل های اولیه، گفت: تمام کنترلها سیستمی شده است تا خطا و اشتباهات اطلاعات به حداقل برسد البته صفر نمی شود اما به حداقل می رسد تا جایی که اطلاعات نیازی به اصلاح نداشته باشد.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه برای تمام صنایع فرم های انتشار اطلاعات به صورت مستقیم طراحی شده است، گفت: این فرمها در اختیار صاحبان توکن یا افرادی که فرهم ها را پر می کنند، قرار می گیرد بنابراین باید این افراد آموزش لازم را دریافت کنند تا ارسال این اطلاعیه ها بدون مشکل صورت بپذیرد.

وی در پایان به ضرورت انتشار اطلاعیه ها و پروفایل شرکت ها به زبان انگلیسی تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز