خبرگزاری کار ایران

هفدهمین سفر استانی دولت؛

وزیر نیرو: صنعت برق آذربایجان شرقی نیازمند سرمایه گذاری است

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۵۳۴

وزیر نیرو با اشاره به سرمایه گذاری نامطلوب در تولید برق آذربایجان شرقی در طول سال های گذشته، افزایش سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در این استان در زمینه توسعه نیروگاه ها را امری ضروری دانست.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی برق منطقه ای آذربایجان، حمید چیت چیان روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از پروژه های صنعت برق آذربایجان با تاکید بر تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی، گفت: پروژه های بخش خصوصی از جمله نیروگاه یکهزار مگاواتی هریس هم باید هر چه سریعتر وارد مدار شود.

وی توسعه ظرفیت های تولید و انتقال برق به خصوص با استفاده از انرژی های تجدید پذیر را ضروری دانست.

چیت چیان با اشاره به نقش صنعت برق در توسعه، بیان کرد: محدودیت منابع مالی و نبود توازن درآمدها و هزینه تولید، انتقال و توزیع از مشکلات اساسی این صنعت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان هم با اشاره به اینکه 112 پروژه انتقال و فوق توزیع در سه استان اردبیل ، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی با اعتبار پیش بینی شده 17هزار میلیارد ریال در دست اجراست، از کمبود تولید برق در استان آذربایجان شرقی با وجود صنعتی بودن این استان خبر داد.

حسین صبوری افزود: هشت پروژه زیربنایی هم با استفاده از منابع فاینانس در این سه استان در حال اجراست.

امروز با حضور وزیر نیرو 11 پروژه شرکت برق منطقه ای آذربایجان شرقی شامل احداث ، توسعه و افزایش ظرفیت چند ایستگاه برق همچنین ساختمان ستادی و دیسپاچینگ شمالغرب کشور با اعتبار کلی 610 میلیارد ریال بهره برداری شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در ادامه سفرهای استانی خود وارد آذربایجان شرقی شد.

دکتر روحانی در جریان سفر دو روزه خود به این استان در شهر تبریز اقامت خواهد داشت و نمایندگان رییس جمهوری با حضور در شهرستان های 21 گانه آذربایجان شرقی موارد و مشکلات مطرح شده را احصا و پس از جمع بندی در اختیار رییس قوه مجریه قرار خواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز