خبرگزاری کار ایران

حجتی:

یکپارچه سازی اراضی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۴۸۵

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، محمود حجتی در حاشیه بازدید از طرح نهضت پهنه بندی اراضی کشاورزی درمراکز جهادکشاورزی شهرستان هریس، افزود: اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی ضمن تراکم کشت محصولات و افزایش درآمد کشاورزان می تواند در مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی با آبیاری تحت فشار نقش اساسی ایفا کند.

وی با اشاره به مشکلات ناشی ازخشکسالی و محدودیت در منابع آب، ضرورت مدیریت مصرف آب و توسعه سامانه های نوین آبیاری را مورد تاکید قرارداد وگفت: خشکسالی درکشور، استفاده از شیوه های نوین آبیاری و مدیریت مصرف منابع آب را به یک ضرورت تبدیل کرده که یکپارچه سازی اراضی تحقق آن را تسهیل می سازد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه ریزی های این وزارتخانه برای بکارگیری دوروش جدید در آبیاری، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور آبیاری زیرسطحی و آبیاری قطره ای در زراعت اجرا شده که این روش ها مصرف آب را به شدت کاهش و میزان تولید محصولات را افزایش می دهد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از طرح نهضت پهنه بندی اراضی کشاورزی در استان گفت: نظارت راهبردی بر تولیدات کشاورزی با اجرای طرح نهضت پهنه بندی در اراضی کشاورزی در تمام مراحل تولید در استان انجام می پذیرد.

کریم مهری افزود: امروز این سازمان با اجرای طرح پهنه بندی در تمام اراضی کشاورزی روستاهای استان در عرصه تولید حضور کارشناسی داشته و تولید را بصورت راهبردی نظارت می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز