خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی در گفتگو با ایلنا :

تقاضای افزایش قیمت نداده ایم/ بهای قیمت تمام شده تغییر نکند، محصول گران می شود

در صورتی که بهای قیمت تمام شده کالا تغییر کند نرخ‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

رضا باکری، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: طی سال ۹۳ میزان افزایش قیمت صنایع لبنی حدود ۱۵ درصد بود و کارخانجات نیز طی ۹ ماه اقدام به افزایش قیمت‌ها کردند اما برای امسال هنوز تقاضایی برای تغییر قیمت‌ها از سوی کارخانجات داده نشده است.

وی افزود: اما در صورتی که بهای قیمت تمام شده کالا تغییر کند نرخ‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

باکری  در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از مغازه‌های لبنیاتی اقدام به فروش شیر خام و سایر محصولات به صورت باز می‌کنند؟، گفت: در یک مقطعی وزارت جهاد با این موضوع موافقت کرد به شرط آنکه تهیه و فروش این محصولات تحت نظارت سازمان دامپزشکی باشد. البته در آن زمان نیز مخالفت‌هایی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفت که آن هم به دلیل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تب مالت بود.

وی با بیان اینکه چندی پیش سازمان دامپزشکی به تمام دامداری‌ها اعلام کرد که از عرضه شیر فله به این گونه مراکز خودداری کنند، اظهار داشت: شیر خام دامداری‌ها باید به صورت پاستوریزه باشد و دستگاه نظارتی بر نحوه پخش آن‌ها نظارت لازم را داشته باشد.

 دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی گفت: کلیه ماست‌بندی‌ها در سطح شهر نیز باید محصولات خود را از طریق شیر پاستوریزه تهیه کنند زیرا استفاده شیر خام دامداری‌ها ممنوع شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برند و یا کارخانه ای به صورت غیر مجاز در زمینه تهیه لبنیات فعالیت می‌کنند یا خیر ؟ گفت: کلیه واحدهای صنعتی لبنی زیر نظر وزارت جهاد و وزارت صنعت و معدن هستند و دارای پروانه بهره‌برداری و هیچ واحد لبنی بدون مجوز نیست.

 

کد خبر : ۲۷۸۳۰۱