خبرگزاری کار ایران

الزامات سرمایه گذاری خودروسازان ژاپنی در ایران

خودروسازان ایرانی علاقه مندند با طراحی‌های جدید خودروسازان ژاپنی آشنا شوند و با بهره گیری از تجربیات آنان، زمینه پیشرفت و نفوذ مشترک در بازارهای خارجی را فراهم کنند.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی بر سرمایه گذاری مستقیم خودروسازان خارجی به ویژه شرکت‌های ژاپنی در ایران تاکید کرد و گفت: دولت و مجلس ارائه مشوق‌های جدید برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی به کشور را در دستور کار دارند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی،  محمدرضا رضوی در دیدار با سفیر ژاپن و نمایندگان شرکت‌های بازرگانی مرتبط با سوزوکی و نیسان در ایران، با اشاره به تاکید مهندس محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بر افزایش همکاری با خودروسازان ژاپنی افزود: خودروسازان ایرانی علاقه مندند با طراحی‌های جدید خودروسازان ژاپنی آشنا شوند و با بهره گیری از تجربیات آنان، زمینه پیشرفت و نفوذ مشترک در بازارهای خارجی را فراهم کنند.

وی بر گسترش فعالیت، تجارت و تولید خودروسازان ژاپنی در ایران تاکید و اظهار امیدواری کرد تا همکاری‌های ایران و ژاپن در این صنعت افزایش پیدا کند.

رضوی با بیان اینکه دولت ایران مشوق‌هایی را برای خودروسازان خارجی پیشنهاد کرده افزود: امروزه شرکت‌های خودروسازی دنیا به ویژه شرکت‌های اروپایی در تلاش هستند تا به ایران برگردند و در کشورمان سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های زیادی در بازار خودروی ایران برای فعالیت شرکت‌های خودروسازی ژاپنی وجود دارد گفت: به ایران تنها به عنوان یک بازار مصرفی نگاه نکنید. مواد اولیه و واسطه‌ای و توانمندی‌های تولیدی قابل توجهی در کشور وجود دارد که می‌تواند زمینه‌های مناسبی را برای تولید و عرضه انواع خودرو در بازارهای منطقه‌ای فراهم آورد.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به ویژه خواستار همکاری خودروسازان ژاپنی در زمینه تولید کامیون و خودروهای نیمه سنگین شد و افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه، همکاری در این حوزه قطعا به نفع طرفین خواهد بود.

در این زمینه، مناسب است که شرکت ایسوزو همکاری‌اش را با گروه بهمن عمق بخشیده و دست به سرمایه گذاری مشترک بزند. این چنین همکاری استراتژیک با سایر خودروسازان ژاپنی تولید و صادرات خودروهای سنگین و نیمه سنگین را می‌توان امکان سنجی کرد.

کوجی هانیدا سفیر ژاپن در ایران در این جلسه ضمن تشکر از دعوت موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های ایران و ژاپن در زمینه صنعت خودروسازی افزایش یابد.

وی همچنین در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی بویژه در حوزه سیاستگذاری صنعتی و تجاری اظهار داشت که بزودی امکاناتی در این رابطه فراهم خواهد شد.

کد خبر : ۲۷۷۹۱۵