خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی:

اقدامات رگولاتوری در راستای توسعه ارتباطات پهن باند در کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۷۱۳

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بعنوان رگولاتوری حوزه ICT، در طول یکسال گذشته برای توسعه ارتباطات پهن باند در کشور گامهای مناسبی برداشته است.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی اصغر عمیدیان با اشاره به شعار سال گذشته اتحادیه بین المللی ارتباطات دور(ITU)با عنوان ' پهن باند برای توسعه پایدار'، افزود: سال گذشته رویکردها و راهبردهای کلان پهن باند ملی برای کشور به عنوان زیربنا و خط مشی اصلی در ایجاد و توسعه شبکه پهن باند براساس اهداف برنامه پنجم در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شد.

وی با بیان آنکه، پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه خدمات تلفن همراه پهن باند با هدف کمک به توسعه سریعتر شبکه ملی اطلاعات ارتقاء یافت، افزود: ماهیت نسل های سوم (3G) و چهارم (4G) تلفن همراه شامل دسترسی به شبکه اینترنت با سرعت و کیفیت بالا، قابلیت تحرک و همچنین نفوذ بالا، به گردش اطلاعات در داخل کشور کمک خواهد کرد.

عمیدیان در خصوص صدور پروانه با رویکرد توسعه پهن باند و دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: با توجه به این اهداف در ارتقای پروانه ها، نقاط ضعف موجود اصلاح شده و پروانه های جدید با رویکرد بی طرفی نسبی نسبت به فناوری (Technology Nuetrality) اعطا شده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت ساماندهی پروانه های حوزه ارائه خدمات ارتباطی، انتقال داده و اینترنت باند پهن ثابت، حذف وابستگی به فناوری، سرعت بخشیدن به توسعه خدمات در سراسر کشور و ارتقاء سطح فعالیت شرکتهای توانمند در حوزه ICT، اصول حاکم بر صدور پروانه های ثابت و خدمات ارتباطی ثابت در کشور (FCP) و servco تصویب شده و در حال حاضر شرایط برای تجمیع و ساماندهی پروانه های این حوزه فراهم شده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به قطعنامه اجلاس نمایندگان مختار ITU در سال 2014 (pp14) گفت: در این قطعنامه براساس چشم انداز مشترک جهانی برای توسعه ICT در سال 2020، بایستی 50 درصد از خانوارها به اینترنت دسترسی داشته و 50 درصد از افراد در کشورهای در حال توسعه نیز از اینترنت پهن باند استفاده کنند.

وی افزود: براساس این قطعنامه همچنین در بخش فراهم کردن امکان بهره برداری از پهن باند برای عموم، تا سال 2020 هزینه سرویس های پهن باند نباید بیشتر از پنج درصد متوسط درآمد ماهیانه در کشورهای در حال توسعه باشد و در قالب هدفگذاری جهانی، بایستی 90 درصد از خانوارهای روستائی تحت پوشش سرویس های پهن باند قرار گیرند.

عمیدیان خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند اجرای رومینگ ملی در سال گذشته و اعطای پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) در راستای رشد و توسعه خدمات پهن باند، کاهش قیمت تمام شده شبکه ها و استفاده بهتر از زیرساخت های موجود انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز