خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت:

مشکلات شهرک‌های صنعتی خصوصی رفع شود

وضعیت تعدادی از شهرک‌های صنعتی خصوصی نظیر فاز نخست ناحیه صنعتی پرند که زیر نظر شرکت عمران پرند قرار دارد، بدلیل عملکرد نامناسب برخی ارگان‌ها دچار بلاتکلیفی شده و این موضوع مشکلات جدی برای صنعتگران این ناحیه ایجاد کرده است.

 سیدابریشمی با تاکید بر رفع مشکلات شهرک‌های خصوصی در کنار شهرک‌های دولتی: باید مدیریت منطقی در شهرک‌های صنعتی خصوصی و دولتی وجود داشته باشد تا با کنترل و حمایت‌های لازم نواقص گذشته مرتفع شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سیدمحمد علی سید ابریشمی ضمن بازدید از زیرساخت‌های دو شهرک صنعتی پرند و شهریار، در نشست مشترک با صنعتگران غرب استان تهران، افزود: وضعیت تعدادی از شهرک‌های صنعتی خصوصی نظیر فاز نخست ناحیه صنعتی پرند که زیر نظر شرکت عمران پرند قرار دارد، بدلیل عملکرد نامناسب برخی ارگان‌ها دچار بلاتکلیفی شده و این موضوع مشکلات جدی برای صنعتگران این ناحیه ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه از اولویت اجرای طرح توسعه در شهرک‌های صنعتی استان نسبت به ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید خبرداد و گفت: با رعایت این موضوع، بخش عمده‌ای از مشکلات ساختاری و تامین زیر ساخت‌ها حل و فصل خواهد شد.

سید ابریشمی تامین آب و توسعه پروژه‌های مخابراتی با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را از جمله امکانات زیربنایی شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد و افزود: استفاده از فناوری‌های نوین برای تصفیه و بازچرخانی آب‌های مصرفی و سیستم‌های جدید مخابراتی با هزینه‌های منطقی در شهرک‌های صنعتی باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به کمبود نقدینگی صنعتگران و تعطیلی واحدهای تولیدی ناشی از مشکلات مالی یادآور شد: رفع این بحران بویژه برای واحدهای صنعتی کوچک که با مشکل گرانی ارز، مواداولیه و برخی از موارد دیگر مواجه هستند در دولت تدبیر و امید درحال پیگیری است و امیدواریم در جهت رفع این مشکلات به راه حل مناسبی دست یابیم.

سید ابریشمی با اظهار امیدواری از آینده توافق هسته‌ای گفت: امیدواریم بخشی از مشکلات صنعتگران بویژه تامین مواد اولیه و ماشین آلات آن‌ها در آینده‌ای نزدیک حل شود.

وی با بیان اینکه دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت برای رفع موانع تولید تلاش می‌کنند، تصریح کرد: انتظارداریم، بانک‌ها نیز برای رفع مشکلات صنعتگران تسهیلات جدید به آن‌ها پرداخت کنند تا واحدهای صنعتی بتوانند ظرفیت تولید خود را بهبود و افزایش دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از شهرک صنعتی شهریار و مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده جهت تامین زیرساخت‌های این شهرک از قبیل اجرای خط انتقال برق، آب و ایجاد فضای سبز بازدید و بر تسریع در اجرای پروژه‌ها تاکید و خواستار شروع واگذاری حق انتفاع و بهره برداری زمین برای استقرار واحدهای صنعتی در نیمه دوم سال جاری به صنعتگران شد.

کد خبر : ۲۷۷۲۹۵