خبرگزاری کار ایران

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

صادرات 9.7 میلیارد متر مکعب گاز در سال گذشته

گاز تحویلی به نیروگاه‌ها نسبت به سال پیش از آن حدود ۳۸ درصد رشد داشت، نیروگاه‌ها در سال ۹۲ در مجموع ۳۶ میلیارد متر مکعب گاز مصرف کرده بودند و شاهد افزایش ۱۴ میلیاردی مصرف گاز در این بخش در سال ۹۳ هستید.

منوچهر طاهری مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درخصوص اینکه افزایش تولید گاز در سال ۹۳ چه تأثیری بر حضور پررنگ‌تر ایران در تجارت جهانی گاز داشته است، گفت: در سال ۹۳ میزان صادرات به 9.7میلیارد متر مکعب رسید و نسبت به سال ۹۲ که 9.3 میلیارد متر مکعب بود، ۴ درصد رشد داشت.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شرکت ملی گاز ایران موفق به تحویل ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاه‌های کشور شد که رکوردی بی‌سابقه بود.

طاهری افزود: گاز تحویلی به نیروگاه‌ها نسبت به سال پیش از آن حدود ۳۸ درصد رشد داشت، نیروگاه‌ها در سال ۹۲ در مجموع ۳۶ میلیارد متر مکعب گاز مصرف کرده بودند و شاهد افزایش ۱۴ میلیاردی مصرف گاز در این بخش در سال ۹۳ هستید.

وی ادامه داد: در مورد صنایع نیز کمترین محدودیت لحاظ شد و تنها صنایع سیمان در مقطعی با توجه به در اختیار داشتن سوخت مایع در مخازن و انبارهای خود متقاضی گاز نبودند که با هماهنگی خودشان حدود دو ماه محدودیت‌هایی برای تحویل گاز به آن‌ها اعمال شد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: میزان مصرف گاز در این بخش نیز رشدی ۹ درصدی داشت و از 29.7  میلیارد متر مکعب در سال ۹۲ به حدود 23.5 میلیارد متر مکعب در سال ۹۳ رسید.

 

کد خبر : ۲۷۷۱۶۹