خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی خبرداد:

ورود 17 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۱۱۳

وزیر راه و شهرسازی از ورود 17 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی خبر داد و گفت: با ورود این تعداد هواپیمای جدید به ناوگان هوایی یک سال از سن ناوگان هوایی کاهش یافت و 4هزار صندلی به ناوگان اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو فروند از این 17 فروند هنوز اجازه پرواز ندارند، گفت: در اسفندماه سال گذشته 17 فروند هواپیما در میانگین سن 12 تا 13 سال وارد کشور شدند که به دو فروند ازاین هواپیماها به دلیل اینکه سنشان بالاتر از 15 سال است اجازه پرواز داده نشده است.

وی با تاکید براینکه اجازه خرید هواپیما به هواپیماهای بالاتر از 15 سال را نمی‌دهیم، اظهار داشت: خریدهایی که بالاتر از 15 سال است مربوط به خریدهای قبل از تیرماه سال گذشته است و بعد از تیرماه به هیچ یک از ایرلاین‌ها اجازه خرید هواپیمای بالاتر از 15 سال داده نشد.

وی ادامه داد: با توجه به بهبود روابط بین‌الملل و تمهیداتی که در مجلس و دولت اتخاذ شد بنگاه‌ها و ایرلاین‌ها می‌توانند از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کننداقدام به نوسازی ناوگان هوایی کشور کردیم.

وی با اشاره به خریدهای جدید گفت: تمام 15 فروند هواپیمایی که عملیاتی می‌شوند سن‌شان بالای 2003 است و همچنین هواپیماهایی هم در دست خرید است که به تدریج وارد ناوگان می شود.

آخوندی ادامه داد: با ورود این 15 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشورمان 4هزار صندلی اضافه شد و تعداد صندلی‌های موجود در ناوگان از 22هزار به 26هزار صندلی رسید.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همچنان معتقدیم که این هواپیماها هم هواپیماهای پیری هستند که امیدواریم با لغو تحریم ها به خرید هواپیماهای دست اول و نو دسترسی پیدا کنیم.

آخوندی ادامه داد: انتظارات ما بیشتر از این است و در آینده با مذاکراتی که انجام شده بدون واسطه خرید شایسته‌تری را انجام خواهیم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز