خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

توفیق علمی در گرو ارج نهادن به صاحبان اندیشه است

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۹۷۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شروع انقلاب اسلامی حرکتی فرهنگی و براساس ایده و اندیشه مردم اتفاق افتاد، گفت: توفیق علمی در هر جامعه ای به طور حتم در گرو ارج نهادن به صاحبان فکر و اندیشه است.

به گزارش ایلنا از سازمان فضایی ایران، محمود واعظی در جمع اعضای هیات علمی پژوهشگاه فضایی سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات و دانشکده پست و مخابرات با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قندی عضو دانشکده پست و مخابرات بابیان اینکه سیاست نظام ودولت در حال حاضر تربیت نیروی انسانی ماهراست؛ سرمایه گذاری برای تربیت نسل آینده را بسیارحائزاهمیت دانست.

وی ضمن تاکید بر تقدم موضوع تعلیم وتربیت درجامعه اسلامی، پژوهش وآموزش را مکمل یکدیگر خواند و ادامه داد: تدریس صرف و یا کارپژوهشی، به تنهایی نمی تواند اهداف متعالی تعلیم را محقق سازد و به طور حتم انتقال فعالیتهای پژوهشی بسیار با ارزش است.

واعظی برتئوریزه کردن یافته های پژوهشی تاکید کرد و افزود: تفکر دولت تدبیرو امید برمبنای روند تحقیقاتی شکل گرفته و نتیجه آن پژوهش ها، ارائه تفکراعتدالی بود که دردوره انتخابات مطرح شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه، کسانی که صاحب اندیشه هستند باید درکشور پیشران باشند و دولت تدبیر و امید بنا دارد مدیر ونیروی متخصص تربیت کند، افزود: تلاش ما حفظ نخبگان در داخل کشور به منظور دستیابی به استقلال در عمل است.

وی برموضوع تحقیق و پژوهش بومی تاکید کرد و با اشاره به اینکه، دوعرصه ICT و علوم فضایی لبه های تکنولوژی به شمار می روند، گفت: بدون تربیت نیروی متخصص نمی توان به موفقیت دست یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه رفع دغدغه های معیشتی وارتقاء جایگاه اعضای هیات علمی درمراکز تحقیقاتی وزارت ارتباطات را مورد توجه قرار داد و گفت: دراین زمینه نیازمند تشکیل کمیته و همچنین تعامل بیشتر با وزارت علوم هستیم که این کار آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز