خبرگزاری کار ایران

مهدی بوترابی در گفتگو با ایلنا:

تجارت الکترونیک را توسعه دهیم

مهدی بوترابی گفت:در حال حاضر دولت تمام تلاش خود را جهت حمایت از فعالین حوزه محتوا انجام می دهد، این تمایل و انجام این اقدامات را در رفتار و تعامل دولت با بخش خصوصی، نظام صنفی رایانه و همچنین حوزه فاوا مشاهده می کنیم.

مهدی بوترابی فعال فضای مجازی،  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص ضرورت گسترش پهنای باند در کشور، گفت:به نظر می رسد که دولت در توسعه زیر ساخت های ملی کشور، عملکرد قابل قبولی داشته است و انتظار مردم و نهادهای مختلف اجتماعی از دولت برای تحقق یافتن دولت الکترونیک، معقول است.

وی در خصوص برنامه ریزی هایی انجام گرفته در این خصوص، گفت:نکته مهمی که مطرح می شود این است که دولت چه گام هایی برای تولید محتوا در حوزه مجازی به خصوص برای شبکه ملی اطلاعات برداشته است؟ در حال حاضر دولت تمام تلاش خود را جهت حمایت از فعالین حوزه محتوا انجام می دهد، این تمایل و انجام این اقدامات را در رفتار و تعامل دولت با بخش خصوصی، نظام صنفی رایانه و همچنین حوزه فاوا مشاهده می کنیم.

وی با بیان این که وزیر ارتباطات و همکارانشان در ترویج محتوای مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات نهایت تلاششان را می کنند، گفت: البته نباید انتظار داشت این تولید محتوا در بخش دولتی صورت گیرد؛ در حال حاضر مهم ترین تولید کنندگان ما دراین زمینه در  بخش خصوصی قرار دارند.

این فعال فضای مجازی، گفت:مهم ترین هدف این حوزه تغییر زیر ساخت های موجود برای تولید سریع تر و موثرتر محتوا در خصوص بازی های رایانه ای موبایل، نرم افزارها ی توزیع زبان فارسی چه در داخل و چه در خارج از کشور، است. به طور کلی ادب فارسی، حوزه فرهنگی ایرانی و اسلامی متاثر از فعالیت های فعالین حوزه محتوای  فارسی در فضای مجازی است، که عنوان دیگر آن محتوای شبکه ملی ارتباطات است.

بوترابی افزود: در خصوص شبکه ملی ارتباطات، بخشی که مردم بیشتر با آن مواجه هستند، محتوا است.

وی با بیان این که طبق آمارهای موجود زیر ساخت های ارتباطی افزایش یافته است اظهار داشت:محتوای موجود در این حوزه به خوبی استفاده می شود و در حال توسعه است؛ اما عمده نگرانی های موجود در رابطه با ارتقاع سریع این بخش و همچنین توزیع حجم بالا است و این به آن معنا است که از فرصت های تعاملی بیشتر استفاده کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: آموزش های الکترونیکی مانند تجارت الکترونیکی بازاریابی اینترنتی و... را باید توسعه دهیم تا یک فضای فرهنگی مناسب برای زیر ساخت هایی که دولت تایین کرده به وجود آوریم.

وی در پایان افزود:با توجه به وجود وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی که نقش عمده ای در تولید محتوا دارند، عمده ی تولید محتوا در خصوص مردم انجام می شود زیرا هم به عنوان کاربر و هم به عنوان صاحبان کسب و کارهای خصوصی حضور دارند.

کد خبر : ۲۷۵۸۹۷