خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس جمهور:

1600 پرونده در حوزه تملک اراضی در دست بررسی قرار دارد

کد خبر : ۲۷۵۸۸۸

معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به اینکه 1600 پرونده حقوقی در زمینه تملک اراضی داریم، گفت: بیشتر این پرونده ها به دلیل خلا نقشه ها و نواقص مدارک است که این موضوع را در هیات دولت به صورت فراخوان مطرح خواهم کرد تا سایر وزارتخانه ها نیز اسناد خود را تکمیل کنند.

به گزارش ایلنا؛ الهام امین زاده در مراسم رونمایی از سامانه تملک اراضی وزارت نیرو، گفت: وزارت نیرو حفاظت از بستر و حریم منابع آبی را در اختیار دارد و تخطی و تجاوز به حریم های آبی تبعات جبران ناپذیری را دارد که تنها با پیشگیری می توان جلوی آن را گرفت.

معاون حقوقی رییس جمهوری اظهار داشت: نمی توان از وزارت نیرو در این زمینه به تنهایی انتظار داشت بلکه باید سایر وزارتخانه های جهادکشاورزی و راه و شهرسازی نیز کمک حال این وزارتخانه باشند و مجموعه حفاظتی را انجام دهند و مانع سوء استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی شوند.

امین زاده با اشاره به اینکه طرح های عمرانی و عمومی تعطیل شدنی نیست، گفت: در زمینه تملک اراضی باید به وزارت نیرو کمک کرد تا ضمن احترام به حقوق خصوصی افراد استملاک اراضی این وزارتخانه نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته استملاک به صورت سنتی بوده، افزود: با راه اندازی این سامانه کوچک ترین اراضی و موضوعات مرتبط با تملک اراضی در دسترس است.

معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به تملک چند باره برخی املاک نیز تصریح کرد: اگر دستگاه اجرایی مبادرت به نقل و انتقال تملکی کند با آن برخورد خواهد شد و باید خسارت آن را پرداخت کند.

امین زاده، اضافه کرد: با اجرای این سامانه شاهد کاهش دعاوی و مشکلات خواهیم بود و هزینه های سنگین نیز کاهش خواهد یافت و حجم انبوهی از طرح های صنعت آب و برق قابلیت اجرا خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز