خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت:

۳۲ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی زمینه اشتغال ۷۰۰ هزار نفر را فراهم کرد

پیگیری های لازم جهت رفع مشکل شهرک صنعتی میاندوآب انجام شده و در صددیم تا پایان سال جاری با تأمین آب مورد نیاز مشکل این منطقه رفع شود.

به گزارش ایلنا، ابریشمی از انعقاد ۶۴ هزار قرارداد حق بهره‌برداری در نواحی صنعتی تاکنون خبر داد و گفت: لایحه رفع موانع تولید برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها، پنج تا ۱۰ سال معافیت مالیاتی درنظر گرفته است.

سید محمد علی سید ابریشمی در نشست مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صنعتگران استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 941 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور وجود دارد، اظهارداشت: از بین این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، 742 شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری به متقاضیان است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه واحدهای بزرگ صنعتی دسترسی بیشتری به منابع تخصیصی و مورد نیاز خود دارند، تأکید کرد: باید حمایت های همه جانبه از صنایع کوچک جهت رونق اقتصادی انجام گیرد.

سیدابریشمی در ادامه به  قانون رفع موانع تولید نیز اشاره و خاطرنشان کرد: براساس مصوبه مجلس شواری اسلامی در جهت رفع موانع تولید برای واحدهای صنعتی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند 5 تا 10 سال معافیتهای مالیاتی درنظر گرفته شده  است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی جلسات متعددی با صنعتگران شهرک‌های صنعتی کشور برگزار می‌شود، افزود: مشکلات شهرک صنعتی میاندوآب نیز در دو فاز مورد بررسی و شناسایی قرار گرفت که یکی مربوط به مشکلات شهرک صنعتی میاندوآب از قبیل آب و سند شهرک می باشد که تذکرات لازم جهت رفع آن صادر شد و دسته دوم نیز مشکلات واحدهای تولیدی از قبیل سرمایه در گردش و نقدینگی است که در نشست با صنعتگران به عنوان اصلی ترین دغدغه تولید گران مطرح شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه فقط 7/1 درصد از آب استحصال شده صرف بخش صنعت می شود، اظهار داشت: پیگیری های لازم جهت رفع مشکل شهرک صنعتی میاندوآب انجام شده و در صددیم تا پایان سال جاری با تأمین آب مورد نیاز مشکل این منطقه رفع شود.

کد خبر : ۲۷۵۵۲۱