خبرگزاری کار ایران

بهای نفت برنت به بشکه‌ای ۶۷ دلار رسید

در معاملات امروز، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژوئن ۵۸ سنت کاهش یافت و به ۶۰ دلار و ۳۵ سنت رسید و بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن هم با ۵۶ سنت کاهش، بشکه‌ای ۶۷ دلار و ۲۱ سنت معامله شد.

به گزارش ایلنا، در معاملات امروز، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژوئن ۵۸ سنت کاهش یافت و به ۶۰ دلار و ۳۵ سنت رسید و بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن هم با ۵۶ سنت کاهش، بشکه‌ای ۶۷ دلار و ۲۱ سنت معامله شد.

دانیل آنگ، از شرکت فیلیپ فیوچر، گفت روز چهارشنبه، پس از اعلام گزارش هفتگی وزارت انرژی آمریکا در خصوص کاهش ذخایر نفت خام این کشور، بهای نفت در بازار لندن و نیویورک افزایش یافت اما این افزایش محدود بود زیرا بازارها پیشتر این کاهش ذخایر را پیش بینی کرده بودند و برای همین شور و شوق اولیه بازار اندکی رنگ باخته بود.

طبق گزارش وزارت انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، در هفته منتهی به اول مه، برای اولین بار طی 4 ماه گذشته، کاهش داشت. طبق این گزارش میزان ذخایر آمریکا 3 میلیون و 900 هزار بشکه کاهش یافته است اما هنوز در بالاترین حد از سال 1982 است که تاریخ آغاز انتشار گزارش‌های هفتگی وزارت انرژی آمریکا است.

افزون بر این تولید آمریکا که برخی ناظران امیدوار بودند به علت کاهش تعداد چاههای فعال این کشور، کاهش محسوسی داشته باشد، فقط چند هزار بشکه در روز کاهش یافته و میزان تولید هنوز بالای 9 میلیون و 300 هزار بشکه در روز است.

این درحالی است که چند شرکت تولید کننده نفت شیل پیش بینی کرده‌اند با افزایش عملیات حفاری در آینده تولید نفت هم افزایش می‌یابد.

سانجیو گوپتا Sanjeev Gupta، مسئول بخش آسیا و منطقه اقیانوس آرام شرکت مشاوره ای.وایEY گفت بهای نفت در کوتاه مدت، به گزارش هفتگی تعداد چاههای فعال در آمریکا، بستگی دارد که روز جمعه انتشار می‌یابد.

دانیل آنگ در باره تقاضای بازار هم گفت ، شاخص‌های دلسرد کننده اخیر به همراه کاهش سرعت رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه اول امسال، بر بازارها تاثیر داشته است.

به گزارش خبر گزاری فرانسه از سنگاپور، روز چهارشنبه در پی انتشار گزارش هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا در بورس کالای نیویورک (نایمکس) 53 سنت افزایش یافت و به 60 دلار و 93 سنت رسید.

در همین روز در بازار لندن هم بهای نفت خام برنت دریای شمال 25 سنت افزایش یافت و بشکه‌ای 67 دلار و 77 سنت معامله شد.

کد خبر : ۲۷۵۵۰۸