خبرگزاری کار ایران

سخنگوی پالایشگاه شازند اراک در گفت‌وگو با ایلنا:

اعلام دلیل بروز حادثه در پالایشگاه شازند اراک/تولید با نصف ظرفیت پالایشگاه تا 10 روز آینده

در حال حاضر 2 نفر از حادثه دیدگان در ای سی یو و نفر در سی سی یو بستری هستند و 4 نفر نیز سرپایی واورژانسی هستند.

عباس سلیمانی سخنگوی پالایشگاه شازند اراک در پی حادثه اخیر در پالایشگاه شازند اراک به خبرنگار ایلناگفت: در حین کار تعمیرات در واحد 14 پالایشگاه یکی از پیمانکاران با از دست دادن تعادل و لیز خوردن دچار گرفتگی گاز نیتروژن می شود و همکاران نیز دچار احساسات شده و در صدد نجات وی بر می آیند که حادثه را منجر می شوند.

وی افزود: این اتفاق در حالی رخ می دهد که  نیروهای آتشکار حضور داشته اند و ما نیز بعد از وقوع حادثه بسرعت تیم پزشکی را اعزام کرده و کارهای مقدماتی را در بهداری انجام دادیم و سپس مصدومین را به بیمارستان امیرالمومنین اراک اعزام کردیم.

سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر 2 نفر از حادثه دیدگان در ای.سی.یو و نفر در سی.سی.یو بستری هستند و 4 نفر نیز سرپایی واورژانسی هستند.

وی در خصوص دلیل بروز این حادثه برای دومین بار اظهار داشت: با توجه به اینکه کار گسترده بوده و تعداد واحدهای تعمیراتی نیز زیادند، این اتفاقات در تعمیرات اساسی، طبیعی است. 

وی افزود: دلیل بروز حادثه بعد از بررسی تیم کارشناسی اعلام می شود.

سخنگوی پالایشگاه شازند اراک خاطرنشان کرد:  برای اولین بار پیچیده ترین تعمیرات اساسی را در کشور انجام می دهیم و واحدهای جدید   RCDو RFCC  تعمیر می شوند لذا این حوادث طبیعی است.

وی گفت: این تعمیرات به مدت 10 روز به طول می انجامد.

سلیمانی همچنین اظهار داشت: تولید بنزین یورو در پالایشگاه در حال حاضر که در تعمیرات بسر می بریم از 16 میلیون لیتر به 8 میلیون لیتر کاهش یافته است.

طی هفته اخیر 13 نفر در این پالایشگاه دچار گاز گرفتگی شدند که 3 نفر از این مصدومان دچار  مرگ مغزی شده و از دنیا رفتند.

کد خبر : ۲۷۵۱۵۰