خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک ایران خبر داد؛

افزایش 65 درصدی درآمد گمرک در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۹۶۳

رئیس کل گمرک ایران گفت: با وجود اینکه واردات کالا در سال گذشته 6 درصد رشد داشته اما درآمدهای گمرکی 65 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی گمرک ایران، مسعود کرباسیان افزود: سامانه جامع گمرکی، اداری و مالی نقش قابل توجهی در افزایش درآمدهای گمرکی در سال گذشته داشت.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخل از سیاست های اصلی گمرک است و ما در گمرک به نحوی برنامه ریزی کرده ایم تا مواد اولیه تولیدکنندگان داخلی با کمترین هزینه از گمرک ترخیص شود که البته این امر حمایت های تعرفه ای را هم می طلبد.

رئیس کل گمرک ایران سپس به تبیین وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و گفت: نشانه های اقتصاد بدون نفت همزمان با افت قیمت جهانی نفت در حال شکل گیری است و با این وضعیت دولت حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و گمرک هم در این مسیر پیش می رود.

وی با اشاره به تفاوت نظام گمرکی با سیستم مالیاتی در کشور بر حساسیت نقش گمرک در زنجیره تأمین و امنیت سلامت جامعه تأکید کرد.

کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود به نواقص سیستم مالی گمرک در گذشته اشاره کرد و گفت: حسابداری تعهدی امری ضروری است که در این زمینه باید از همکاری های خوب سازمانهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات با گمرک تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز