خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها:

متوسط سن تجهیزات فرودگاهی کشور به 10 سال کاهش می یابد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۷۷۸

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور گفت: با ورود تجهیزات و امکانات فنی متوسط سن تجهیزات فرودگاهی کشور از 15 به 10 سال کاهش می یابد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، غلامحسین باقریان از ورود تجهیزات فرودگاهی و یک رادار تا شهریور ماه سال جاری با سرمایه گذاری 250 میلیارد تومان خبر داد و گفت: عمده این تجهیزات برای فرودگاه های بین المللی مهرآباد، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تجهیزات فرودگاهی بخش اعظمی از ایمنی پرواز را تأمین می کنند و ایمنی پرواز نیز مهمترین موضوعی است که ایکائو (سازمان بین المللی هوانوردی) مطرح می کند، اظهار داشت: موضوع ایمنی در پروازها برای شرکت فرودگاه ها از ابتدا مورد توجه جدی بوده اما به دلیل محدودیت منابع مالی و تحریم ها تامین تجهیزات مورد نیاز با مشکل مواجه شد.

وی افزود: اتفاقاتی که سال گذشته در کشورهای همسایه رخ داد موجب افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران شد که منابع مالی مناسبی در اختیار ما قرار داد تا در جهت بازسازی، بهسازی و افزایش تجیهزات ناوبری و ارتباطی فرودگاه ها اقدام کنیم و برهمین اساس سال گذشته مناقصه سرمایه گذاری 250 میلیارد تومانی برای تامین و بروز رسانی تجهیزات فرودگاهی مناقصه برگزار و قرارداد آن نیز منعقد شد که بخش عمده ای از آن را تجهیزات ارتباطی، فرستنده و گیرنده ها ، ناوبری، سوئیچینگ و سیستم اتوماسیون برای مرکز کنترل ترافیک هوایی و یک رادار تشکیل می دهند.

این عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه پیش بینی می کنیم این تجهیزات تا 6 ماه اول امسال وارد کشور شود، گفت: عمده این تجهیزات برای فرودگاه های بین المللی مهرآباد، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز است. تجهیزات ارتباطی و مخابراتی نیز در تمام فرودگاه ها، سیستم اتوماسیون و سوئیچینگ برای مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور و سیستم اتوماسیون برای فرودگاه مهرآباد مورد استفاده قرار می گیرد.

وی از سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی برای تامین بخش دیگری از تجهیزات ارتباطی و مخابراتی و چند رادار برای کنترل فضای کشور در سال جاری خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز