خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در دیدار با سفیر نروژ مطرح کرد؛

استفاده صندوق توسعه ملی از تجارب مدیریتی صندوق ثروت ملی نروژ

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۲۴

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در دیدار سفیر نروژ در ایران، بر نقش توسعه ای و بین نسلی و حمایت صندوق از بخش خصوصی و سرمایه گذاری مولد و نیز ضرورت بهره مندی از تجربیات صندوق ثروت نروژ تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، سیدصفدر حسینی تصریح کرد: ساز و کارهای روبه تکامل صندوق توسعه ملی به گونه ای است که این صندوق به عنوان یک نهاد مهم اقتصادی بتواند اهداف خود را پیگیری کند و از هرگونه آسیب در امان باشد.

وی با اشاره به سفر هیأتی از صندوق توسعه ملی به نروژ در ماه آینده، ابراز تمایل کرد که در دیدار با مقامات صندوق ثروت ملی نروژ این هیات بتواند از تجارب مدیریتی این صندوق نفتی استفاده کند.

حسینی ضمن تشریح زمینه های همکاری صندوق توسعه ملی ایران با سایر صندوق های ثروت ملی، اظهار داشت: صندوق توسعه ملی ایران، توانایی جلب و جذب منابع سایر صندوق های ثروت ملی و هدایت این منابع در پروژه های ایران را دارد.

وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی خطاب به سفیر نروژ، وی را علاقه مند به فرهنگ، تاریخ و گردشگری دانست و با اشاره به سوابق حضور خانم نورهیم در لبنان و ایران و آشنایی او با فرهنگ و اعتقادات ما خواستار ایفای نقشی فعال در جهت افزایش فهم مشترک فرهنگی غرب با ایران و تقویت همکاری های مشترک ایران و کشورش شد.

سفیر نروژ نیز در این دیدار با تاکید بر نقش مهم ایران در اقتصاد بین الملل، از برقراری ارتباط بین صندوق توسعه ملی و صندوق نروژ استقبال کرد.

وی اعلام کرد که نهایت تلاش خود را در تقویت روابط دو کشور انجام خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز