خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت خودرو بعد از توافق!

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۹۶۲

باید یادآور شد که خودروسازان از سال گذشته تلاش های ویژه ایی را برای ایجاد یک توافق نهایی با شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت محصولات خود در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به علت عدم شفاف بودن بیانیه مطبوعاتی توافق هسته ایی میان ایران و گروه 1+5  در لوزان سوییس ، رسانه ها داخلی و خارجی با توجه به منافع ملی خود تفسیرهای گوناگونی را در فضای رسانه ایی منتشر و منعکس کردند که ابهاماتی را در اذهان عمومی به وجود آورده اند.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد : "تنها زمانی می‌توانیم از تعلیق تحریم‌ها صحبت کنیم که در مورد بستن همه راه‌های دسترسی ایران به سلاح اتمی به توافق رسیده باشیم."  با توجه به گفته سخنگوی کاخ سفید و بندهای بیانیه حاصل شده ،بعد از توافق اصلی ، تحریم های هسته ایی به حالت تعلیق در خواهند آمد و لغو نخواهند شد!

 تحریم های اقتصادی به یک باره حذف نخواهند شد و این کار به صورت تدریجی صورت می پذیرد. اما مذاکره کنندگان ارشد ایران تفسیر متفاوتی را مطرح می‌کنند و اظهار می کنند تحریم‌ها ، فورا و پس از امضای توافق هسته‌ای برداشته خواهند شد.

این تفسیرهای گوناگون به جز سردرگمی مردم و بی نظمی در بازارهای تجاری ، سودی را در پی نخواهد داشت. یکی از حساس  ترین حوزه هایی که با انتشار این نوع تفسیرها به شدت متضرر می شود صنعت خودرو می باشد که خود به نوعی یکی از بزرگترین قربانیان این بی عدالتی ها به حساب می آید.

یکی از کارشناسان  حوزه صنعت تاکید کرد: این امکان وجود دارد که برداشتن کلیه تحریم ها چندین سال به طول بی انجامد و در خوشبینانه ترین حالت که برداشتند یک باره تحریم های اقتصادی است باز هم افزایش قیمت را در صنعت خودرو خواهیم دید. دلیل این افزایش قیمت را می توان بالا رفتن دست مزدها ، بیمه ، عوارض ، مالیات ، قیمت انرژی و ...  عنوان کرد.

 افزایش این هزینه‌ها در صنایع خودروسازی بدون شک افزایش قیمت فروش خودرو را به دنبال خواهد داشت . باید یادآور شد که خودروسازان از سال گذشته تلاش های ویژه ایی را برای ایجاد یک توافق نهایی با شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت محصولات خود در دستور کار قرار داده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز