خبرگزاری کار ایران

توجه ویژه به صنایع کوچک مورد تاکید دولت است

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد: حمایت ویژه از صنایع کوچک از اولویتهای اصلی دولت در سال جاری

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در جمع صنعتگران استان سیستان وبلوچستان، حمایت ویژه از صنایع کوچک را از اولویتهای اصلی دولت در سال جاری عنوان کرد و گفت: در جهت حمایت از این صنایع، سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به 25 میلیون دلار افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و بین الملل، سید محمد علی سید ابریشمی در سفر یک روزه به استان سیستان وبلوچستان، صنایع کوچک را یکی از عوامل مهم توسعه اشتغال درکشور عنوان کرد وگفت: این صنایع از گستردگی وتنوع بالایی برخوردار بوده و می توانند در استانها و مناطق متفاوت با توجه به نیاز منطقه و فرهنگ آن خطه، نیازسنجی و اجرایی شوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه صنایع بزرگ از این ویژگی برخوردار نیستند و اغلب می توانند در یک منطقه خاص فعالیت کنند، تصریح کرد: به همین دلیل توجه ویژه به صنایع کوچک مورد تاکید دولت در سال جاری قرار گرفته است.

 سید ابریشمی در بخش دیگری از سخنانش عرصه فعالیت شهرکهای صنعتی را ایجاد زیر ساختهای مناسب  در شهرکها و نواحی صنعتی نظیر آبرسانی، اتصال به شبکه برق، گاز و آسفالت ذکر کرد و افزود: در حال حاضر ایجاد 940 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور به تصویب رسیده است.

وی ضمن تاکید بر کیفی سازی شهرکهای صنعتی خاطر نشان کرد: در این راستا ارائه مطلوب تر خدمات به صنعتگران مستقر در شهرکهای صنعتی در دستور کار کلیه شرکت های شهرکهای صنعتی سراسر کشور قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در خصوص حل مشکل مالیات برارزش افزوده نیز گفت: با پیگیریهای انجام شده در تلاش هستیم تا درصدی از درآمد مالیات برارزش افزوده که شهرداری اخذ می کند به شرکتهای خدماتی  مستقر در شهرکها اختصاص یابد تا این شرکت ها بتوانند خدمات بهتری به شهرکهای صنعتی ارائه کنند.

گفتنی است؛ معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت ضمن بازدید از شهرک صنعتی زاهدان - میرجاوه از نزدیک در جریان فعالیت سه واحد صنعتی مستقر در این شهرک صنعتی قرار گرفت.

همچنین در این سفر یک روزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در دیدار با استاندار این استان مسائل و مشکلات صنعتگران را مورد بررسی قرار داده و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

کد خبر : ۲۷۲۲۶۰