خبرگزاری کار ایران

ایجاد ابزارهای نوین برای گسترش تأمین مالی از طریق فرابورس ایران

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۳۸۸

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نقش مهم فرابورس ایران در توسعه بازار سرمایه بر اهمیت ایجاد ابزارهای نوین برای گسترش تامین مالی از طریق این بازار تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از فرابورس، حسن امیری در جریان بازدید از فرابورس، در جمع مدیران این شرکت با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی جوان فرابورس ایران، اظهار داشت: این مزیت موجب مطلوب شدن فرایندها و توجه ویژه به نوآوری در اقدامات می شود.

وی، مشکل فعلی صنایع کشور را کمبود نقدینگی دانست و افزود: وظیفه ما به عنوان متولی بازار سرمایه این است که بنگاه های اقتصادی و صنعتی را به سمت تامین مالی با استفاده از ابزارهای موجود در بازار سرمایه ترغیب کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی در این زمینه، راه اندازی تأمین مالی تخصصی است تا برای هر صنعت، ابزارهای متناسب با آن را برای تامین مالی فراهم کنیم.

امیری با بیان آنکه باید مجموعه ای از ابزارهای متنوع را داشته باشیم تا هر سرمایه گذاری که مراجعه کرد بتوانیم نیازش را تامین کنیم، افزود: در آن صورت می توانیم به فردی که به دنبال ریسک کمتر یا بیشتر است، محصول مورد نظرش را ارائه دهیم و قطعاً به دنبال آن، بازار سرمایه توسعه پیدا خواهد کرد.

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به پتانسیل فرابورس ایران در جهت ابزارسازی، افزود: فرابورس در تحقق این هدف می تواند نقش ویژه ای داشته باشد چرا که نیازمند تنوع ابزارها در بخش اوراق بدهی هستیم و با توجه به دانش و چابکی ساختار فرابورس، می توانیم برای تحقق این هدف به فرابورس امیدوار باشیم.

وی به نقش شرکت های تأمین سرمایه در کنار فرابورس ایران هم اشاره و اضافه کرد: اگر این دو نهاد بتوانند تعامل خوبی با هم برقرار کنند خروجی بسیار خوبی خواهد داشت.

امیری خطاب به مدیران فرابورس ایران گفت: طراحی روش ها و ابزارهای نوین تأمین مالی را دنبال کنید تا با توجه به رسالت فرابورس بتوانیم تعداد بیشتری از مخاطبان را در بازار سرمایه داشته باشیم زیرا فرابورس ایران جایگاه بسیار مهمی دارد و توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.

در ادامه این جلسه، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته از بدو تأسیس این شرکت تاکنون، گفت: در طول این سال ها توانسته ایم با الطاف الهی و اتکا به حمایت های شورای عالی بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار، هیات مدیره فرابورس ایران و همچنین خلاقیت و ابتکار نیروی انسانی جوان شرکت به موفقیت های زیادی دست پیدا کنیم.

وی ضمن تشریح برنامه های سال 94 فرابورس ایران از کمک به تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط، توسعه صندوق های سرمایه گذاری از جمله صندوق­های سرمایه­گذاری جسورانه و کمک به تامین مالی دولت به عنوان مهمترین برنامه های امسال فرابورس ایران یاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز