خبرگزاری کار ایران

زاینده رود در اصفهان تا دهه نخست خردادماه جاری است

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۳۳۱

مدیرکل دفتر مدیریت منابع آب به هم پیوسته حوضه های آبریز فلات مرکزی، قره قوم و مرز شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: جریان زاینده رود در شهر اصفهان تا دهه نخست خردادماه امسال ادامه می یابد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، مهرزاد احسانی درباره وضعیت بارش های حوضه آبریز زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، اظهار داشت: در این حوضه ایستگاه چلگرد و ایستگاه مبنا شاخص برای وضعیت بارش است که در این ایستگاه از ابتدای مهرماه 93 تاکنون حدود 1330 میلی متر بارش گزارش شده است.

وی ادامه داد: این میزان درمقایسه با متوسط درازمدت که حدود 1290 میلی متر بوده، رشد خوبی داشته است و نوید یک سال آبی نرمال را به ما می دهد.

احسانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت مناسب بارندگی انتظار می رود وضعیت سد زاینده رود نیز به تناسب بهبود یابد چرا که از زمان بروز دوره خشکسالی اخیر در سال 86، میزان بارندگی امسال در چلگرد بیشترین میزان بوده است.

وی با اشاره به آورد خوب سد زاینده رود تاکنون، گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود 640 میلیون مترمکعب آورد طبیعی به سد زاینده رود داشته ایم که این رقم بیشتر از پیش بینی های ما محقق شد؛ انتظار می رود تا پایان فروردین ماه جاری حدود 480 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده داشته باشیم که این رقم در پیش بینی ها 267 میلیون مترمکعب بود.

احسانی با بیان اینکه از مهرماه سال 93 تاکنون در سد زاینده رود انحراف مثبت از برنامه داشته ایم، ادامه داد: پیش بینی اولیه ما این بود که حدود 980 میلیون آورد طبیعی به سد زاینده رود داشته باشیم که خوشبختانه تاکنون بیشتر از برنامه محقق شده؛ برای مثال در فروردین ماه پیش بینی 200 میلیون مترمکعب آورد بود اما در عمل 330 میلیون مترمکعب آورد ثبت شده است.

وی افزود: در زمان حاضر رهاسازی آب از سد زاینده رود به نحوی که مسیر رود در شهر اصفهان آب داشته باشد تا دهه نخست خردادماه ادامه خواهد داشت و پس از این تاریخ، شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود در مورد میزان رهاسازی آب تصمیم گیری خواهد کرد.

به گفته این مسئول از ابتدای اردیبهشت ماه توزیع آب به باغ های غرب اصفهان نیز آغاز خواهد شد؛ لذا با در نظر گرفتن تابستان و توزیع آب در بخش های مختلف، امیدواریم کشاورزان این منطقه حداکثر دقت را در برداشت و مصرف آب داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز