خبرگزاری کار ایران

۱۸۷ شهرک صنعتی به بخش خصوصی واگذار شد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، میزان صادرات کل کشور در سال گذشته را بیش از ۵۲ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به ۲۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، سیدمحمدعلی سیدابریشمی در سفر یک روزه به استان خراسان شمالی در جمع صنعتگران این استان گفت: از مجموع ۷۳۶ شهرک صنعتی بهره برداری شده حدود ۳۲۰ شهرک صنعتی، شرایط واگذاری به بخش خصوصی را دارد که از این میزان تا پایان سال ۹۳ تعداد ۱۸۷ شهرک صنعتی به شرکت‌های خدماتی واگذار شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال دولت وملت، همدلی وهم زبانی» اظهار داشت: در سال جدید امیدواریم زمینه را برای واگذاری شهرک ِ‌ها ونواحی صنعتی به بخش خصوصی فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: با واگذاری شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی، این بخش در قالب شرکت‌های خدماتی وظیفه نگهداری از زیرساخت‌های ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی را دارد.

سید ابریشمی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص حل مشکل مالیات برارزش افزوده گفت: با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری نشست‌های متعدد با مجلس و هیات وزیران در تلاش هستیم تا درصدی از درآمد مالیات برارزش افزوده در اختیار شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر توسعه صادرات غیر نفتی، میزان صادرات کل کشور در سال گذشته را بیش از ۵۲ میلیارد دلار اعلام کرد وگفت: با تلاش‌های انجام شده در مجموعه کل وزارت صنعت، معدن و تجارت شاهد رشد ۲/۶ درصدی، در بخش صنعت ۱/۵ درصدی و در بخش معدن ۱۰. ۷ درصد بودیم.

وی در ادامه درخصوص رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی بیان کرد: سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به ۲۵ میلیون دلار افزایش یافته است و امیدواریم با رشد قابل توجه سرمایه این صندوق مشکلات مالی واحدهای صنعتی مرتفع شود.

کد خبر : ۲۷۰۷۱۳