خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه میوه و تره بار در گفتگو با ایلنا:

لیموترش 15 هزارتومانی به دلیل تک محصولی بودن است

رئیس اتحادیه میوه و تره بار از افزایش قیمت لیمو ترش و کاهش قیمت موز و خیار در بازار خبر داد.

حسین مهاجران، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با افزایش قیمت لیمو ترش تا 15 هزارتومان، گفت:در اواخرشهریور ماه سال گذشته، قیمت لیموترش کاهش یافت و کارخانه های تولید آبلیمو اقدام به خرید این محصول برای تولید آبلیمو کرده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از این محصول در انبارها باقی مانده است و چون رنگ و طعم آن کمی تغییر می یابد، کارخانه ها در فروردین و اردیبهشت ماه اقدام به خرید لیمو ترش می کنند؛ تا با ترکیب لیمو ترش جدید و قدیم این محصول را به بازار عرضه کنند؛ که این اقدام و افزایش تقاضا موجب بالا رفتن قیمت این محصول در بازار شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یکی دیگر از عوامل گرانی لیمو ترش را عدم عرضه لیمو ترش ترکیه در بازار دانست وتاکید کرد:در سال گذشته لیمو ترش ترکیه در بازار به قیمت کیلویی 4هزار و 500 تومان فروخته می شد؛اما امسال به دلیل عدم عرضه این محصول در کنار تولیدات خارجی قیمت لیمو ترش ایرانی افزایش یافته است.

حسین مهاجران همچنین ازعرضه گوجه سبز شهریار و ساوه،در هفته آینده خبر داد و تعیین کننده قیمت واقعی گوجه سبز را محصولات ساوه دانست.

وی افزود:گوجه فرنگی چند روز پیش قیمتش افزایش یافت، اما دوباره با کاهش رو به رو شد و الان بین 600 تا 1000 است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار،از کاهش قیمت خیار از 2500 به 1800 وکاهش قیمت موز از 3800 به 3500 خبر داد و بهار و تابستان امسال  را فصل خوب عرضه میوه های بهاره و تابستانه ارزیابی کرد.

کد خبر : ۲۶۹۹۷۴