خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

دهیاری و دهداری ها در صدور پروانه های ساختمانی روستاها مشکل ایجاد می کنند

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۷۲۱

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از تشکیل دهیاری و دهداری ها در نظام سیاسی کشور، گفت: وجود این دو نهاد مشکلات زیادی را در روستاها به وجود آورده به طوری که آنها در صدور پروانه های ساختمانی در روستاها، باعث مشکلات زیادی در زمینه کاهش اراضی کشاورزی شده است.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی روز شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: اساسا استانداری ها، شهرداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و دهداری ها نباید در صدور پروانه ساختمانی نقش داشته باشند بلکه آنها باید از بروز خلاف در احداث بناها جلوگیری کنند زیرا وظیفه اصلی آنها به عنوان حقوق شهروندی جلوگیری از ساخت و سازهای خلاف در مناطق مختلف است.

وی همچنین بر تجدید نظر در تامین معیشت روستاییان تاکید کرد و گفت: برای توسعه روستاها و افزایش جمعیت آنها معیشت غیرکشاورزی روستاییان باید مورد توجه جدی قرار گیرد. ما در زمینه توزیع جمعیت در روستاها و رونق اقتصادی آنها آنچنان موفق نبوده ایم و تصور ما این است که باید بین زندگی روستایی و شهری کیفیت زندگی متناسب شود.

آخوندی افزود: پیش از این زندگی روستاییان بر اساس معیشت کشاورزی بود اما هم اکنون این مساله در روستاها دیگر صادق نیست و معیشت غیرکشاورزی آنان باید با برنامه ریزی های مناسب مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورهای جهان بخش عمده معیشت روستاییان ناشی از معیشت گردشگری و طبیعت است افزود: اشتغال در روستاها اهمیت زیادی دارد و در این شرایط باید توریسم روستایی و طبیعی برای ارایه خدمات مورد نیاز به مردم و علاقمندان، معیشت روستاییان را تغییر دهد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اجرای منظومه روستایی در تغییر معیشت روستاییان طرح بسیار خوبی است که در این منظومه به روستاها به عنوان یک مجموعه نگاه می شود.

آخوندی اضافه کرد: به نظر می رسد در طرح جامع شهرها باید منظومه روستاهای آن نیز مورد توجه قرار گیرد تا در برنامه هایی که در طرح جامع شهری به مورد اجرا در می آید طرح های دیگری نیز در منظومه روستایی به مورد اجرا گذاشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز