خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعاون در کشور مهجور واقع شده است/بحث تعاون در دانشگاه و افکار عمومی پیگیری شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تعاون ابزارفعالیت اقتصادی و اجتماعی در دنیای مدرن است، گفت: باید تقویت تعاون را از سطح پایین جامعه آغاز کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون، علی ربیعی روز پنجشنبه در جلسه صبحانه کاری اتاق تعاون که با حضور بهمن عبدالهی رییس اتاق، ماشااله عظیمی دبیر کل اتاق و اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون، سید محمد کریمی، محمد جلیلیان، حسین رحمانی نیا و حسن رسولی و تعدادی از معاونت‌های اتاق و مدیر کل‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده بود، با تبریک فرا رسیدن سال جدید افزود: باید دسته‌ای از مسایل را برای همکاری بین اتاق تعاون و وزارتخانه مشخص کرد تا مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید بخش تعاون را جلو ببریم، تاکید کرد: این کار باید از سطح روستا‌ها و سطوح پایین جامعه آغاز شود تا بر زندگی ملموس مردم تاثیر خود را بگذارد.

ربیعی ادامه داد: باید تاثیرات تعاون را افزایش دهیم زیرا جایی که تاثیر تعاون بر زندگی مردم و تعداد تعاونی‌ها را افزایش دهیم حضور آن‌ها در سطح جامعه احساس می‌شود.

وزیرتعاون با بیان اینکه در ابتدا وزارت تعاون و بعد از آن اتاق تعاون محرک این بخش است، اظهار داشت: اکنون تعاون یک مساله مهجور شده است و حتی هر چه از انقلاب دور‌تر می‌شویم، مهجوریت آن بیشتر می‌شود و این ضرورت وجود دارد که از ظرفیت انقلاب برای بخش تعاون استفاده کنیم.

ربیعی تعاون را یک ابزار فعالیت اقتصادی و اجتماعی در دنیای مدرن دانست و اذعان داشت: باید بحث تعاون را در دانشگاه پیگیری کنیم و بر روی افکار عمومی نیز در بخش تعاون بیشتر کار کنیم.

وی بر پیگیری بحث حقوقی تعاون نیز تاکید کرد و خواستار شد ماهی یک یا دو بار با اتاق تعاون جلسه‌ای برگزار شود تا موضوعات مربوطه پیگیری شود.

وزیر کار گفت: باید با همکاری تعدادی از افراد موثر و معاونان اتاق و وزرای قبلی اتاق فکر تعاون در وزارتخانه ایجاد و از حضور افراد مختلف استفاده شود تا تعاون را از ابعاد مختلف جا بیاندازیم.

این مقام مسوول به گروه همیار تعاون اشاره کرد و گفت: یک چنین گروهی برای ایجاد اتاق فکر تعاون نیز استفاده شود.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت مقام معظم رهبری برای تقویت بخش تعاون استفاده کنیم.

ربیعی با اشاره به ترکیب هیات رییسه اتاق تعاون گفت: هیات رییسه این اتاق حاصل فکری تعاون است.

وی ابراز امیدواری کرد: سال ۹۴ با همدلی بیشتر در مسیر تقویت تعاون حرکت کنیم و همچنین از ظرفیت‌های هفته تعاون بیشتر استفاده کنیم.

در ادامه این نشست بهمن عبدالهی رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه این اتاق گفت: این انتخابات با وفاق و همدلی انجام شد و جزو بهترین و بی‌حاشیه‌ترین انتخابات اخیر اتاق تعاون بوده است.

وی افزود: با توجه به حضورسلایق فکری مختلف، اعضا از این انتخاب راضی بودند و یک فضای همدلی ایجاد و از بحث غیر ضروری اجتناب شد.

عبدالهی تاکید کرد: با توجه به فضای همدلی و هم زبانی ایجاد شده و نام امسال به نام «دولت وملّت، همدلی وهم زبانی» وظیفه ما برای ایجاد همدلی مضاعف می‌شود.

وی برای همکاری با وزارت تعاون در اعلام آمادگی کرد و گفت: اتاق تعاون به عنوان بخش مردمی تعاون همدوش دولت آماده خدمت گزاری است.

رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه سال جدید با اخبار خوبی از روابط بین الملل آغاز شده است، گفت: این اخبار را به فال نیک می‌گیریم.

وی در بیان برخی از مشکلات اتاق تعاون به مشکلات مالی آن و اینکه برخی از اتحادیه‌ها و اتاق‌ها در حال تعطیلی هستند، اشاره کرد و خواستار عنایت ویژه وزیر تعاون به این بخش شد.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه قرآن نفیسی به عنوان هدیه هیات رییسه اتاق به وزیر تعاون اهدا شد.

کد خبر : ۲۶۸۴۳۶