خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی خبر داد:

طی دو هفته آتی؛ورود نوبرانه های تابستانی

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از ورود میوه های نوبرانه های تابستانی طی هفته های آینده خبر داد و وضعیت تولید نوبرانه امسال را مطلوب ارزیابی کرد.

حسین مهاجران، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با نوبرانه‌های بهاری و قیمت بالای این محصولات، اظهار داشت: گوجه سبز ۱۰ روز دیر‌تر از موعد مقرر وارد بازار شده است و به همین خاطر قیمت آن کمی بالا است.

وی با اشاره به اینکه درخت گوجه سبز در ۱۵ اسفند غنچه می‌دهد و در تاریخ دهم فروردین محصول این درخت آماده است، گفت: امسال گوجه سبز دیر‌تر از موعد وارد بازار شده است و از طرفی تک محصول بودن گوجه سبز موجب بالا رفتن نرخ این محصول شده است.

مهاجران متوسط قیمت این محصول در بازار را ۶۰ هزارتومان اعلام کرد و در رابطه با گوجه سبز‌های کیلویی ۱۰۰ هزار تومانی، گفت: گوجه نی ریز در هفته‌های گذشته کیلویی ۱۰۰ هزارتومان به فروش رسیده است؛ اما در حال حاضر و طی روزهای اخیر نرخ آن در نقاط مختلف کاهش یافته است.

وی همچنین از افزایش دوبرابری قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و افزود: قیمت این محصول که در روز گذشته هر کیلو ۶۰۰ تومان بود هم اکنون به ۱۲۰۰ تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در خصوص قیمت روز چغاله بادام، گوجه سبز و توت فرنگی، اظهار داشت: هر کیلوگرم چغاله بادام نوبرانه کاشان، ساوه، گرمسار و قم بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، گوجه سبز شیراز بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان و توت فرنگی۷ تا ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی هچنین قیمت پرتقال را بین ۴۵۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و از کاهش قیمت خیار ۴ هزار تومانی به ۲۵۰۰ تومان خبر داد.

عملکرد نامناسب تعاونی روستایی

مهاجران ضمن انتقاد از عملکرد نامناسب سازمان تعاونی روستایی در تامین میوه شب عید اظهار داشت: وزارت صنعت معدن و تجارت طی هفت سال که وظیفه ذخیره سازی و تنظیم بازار شب عید میوه را در دست داشت؛ در قدم اول سلامت و کیفیت محصولات را مدنظر قرار می‌داد و متاسفانه در بازار شب عید سال ۹۳هیچ کدام از این مسائل رعایت نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، با اشاره به اینکه عملا در تنظیم بازار شب عید، اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار نادیده انگاشته شد، گفت: ما را در تنظیم بازار حذف کردند و متاسفانه سازمان تعاونی روستایی به جای تنظیم بازار مشغول تجارت بوده است؛ این سازمان تا حدی به نفع کشاورز گام برداشته است؛ اما مصرف کننده و تامین میوه سالم و با کیفیت را مدنظر قرار نداده است.

کد خبر : ۲۶۴۹۱۱