خبرگزاری کار ایران

شاخص بورس طی هفت روز گذشته ۱۵ درصد رشد داشت

در مبادلات روز گذشته بورس اوراق بهادار تهران مورخ ۱۷ فروردین ماه، تعداد سه میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۸۴ سهم به ارزش هفت هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال طی ۱۸۱ هزار و ۶۰۱ دفعه معامله شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سنا ؛ علی صحرایی، معاون بازار شرکت بورس با اعلام این خبر گفت: در مبادلات روز گذشته بورس اوراق بهادار تهران مورخ 17 فروردین ماه، تعداد سه میلیارد و 617 میلیون و 255 هزار و 684 سهم به ارزش هفت هزار و 295 میلیارد ریال طی 181 هزار و 601 دفعه معامله شد.

وی افزود: فاصله قابل توجه این نماگرهای فعالیتی با نماگرهای مشابه ثبت شده در بازار نرمال (خرد) بدون لحاظ عرضه‌های اولیه، در تاریخ بازار سرمایه کشور رکورد جدیدی به حساب می‌آید.

صحرایی تصریح کرد: تا پیش از این بیشترین ارزش به ثبت رسیده در بازار نرمال بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال، بیشترین حجم به ثبت رسیده بالغ بر 2 میلیارد و 171 میلیون سهم و همچنین بیشترین تعداد دفعه معاملاتی ثبت شده 161 هزار و 51 دفعه بوده است.

وی افزود: در جلسه معاملاتی روز گذشته 68 درصد از خریداران را افراد حقیقی و 32 درصد را افراد حقوقی (سرمایه‌گذاران حقوقی) تشکیل دادند.

معاون بازار شرکت بورس با اشاره به رویدادهای اتفاق افتاده گفت: این اتفاقات موجب شد تا بازار سرمایه مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرد به نحوی که طی 7 روز کاری اخیر؛ شاخص بورس روند صعودی پیوسته‌ای را تجربه کرد و شاخص از 61 هزار و 532 واحد به 70 هزار و 843 واحد در پایان روز کاری گذشته رسید و رشد 15 درصدی را به ثبت رساند.

 

وی تصریح کرد: این رشد بی‌سابقه بورس، ناشی از عوامل مختلفی در حوزه خرد و کلان اقتصاد است. ضمن اینکه اعلام نتایج مثبت از مذاکرات سوییس منجر شده تا انتظار گشایش‌های بعدی در اقتصاد وجود داشته باشد.

صحرایی با اشاره به اینکه برنامه‌های خروج از رکود دولت و همچنین کاهش نرخ بانکی موجب رونق بیشتر بازار سرمایه می‌شود، تصریح کرد با توجه به این شرایط، به نظر می‌رسد از دید سرمایه‌‌گذاران، بازار سرمایه از جذابیت مناسبی در مقایسه با سایر بازارها برخوردار شده است.

معاون بازار شرکت بورس با اشاره به بازگشایی نمادهای پالایشی ابراز داشت: این موضوع موجب کاهش ریسک نقدشوندگی بازار شد و اقبال به بازار سرمایه را افزایش داد.

 

کد خبر : ۲۶۴۷۸۲