خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع واردات در گفت‌و‌گو با ایلنا:

غیر اروپایی ها هم در صف ورود به بازار ایران هستند

رئیس مجمع واردات گفت: پس از امضای توافق‌نامه اصلی و برداشتن کامل تحریم‌‌ها ارتباط فعالین اقتصادی با خارج از کشور افزایش خواهد یافت.

محمدحسین برخوردار ، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بیانیه لوزان موضوعی بود که اکثر فعالین اقتصادی در مورد آن اظهار نظرهای مختلفی کرده اند. نکته حائز اهمیت نقطه روشنی است که برای آینده اقتصادی ایران به وجود آمده که پس از امضای توافق‌نامه اصلی و برداشتن کامل تحریم‌‌ها ارتباط فعالین اقتصادی با خارج از کشور افزایش خواهد یافت.

 برخوردار خاطر نشان کرد: اتفاقات بدی که در حال حاضر در خصوص تبدیل پول از طریق صرافی‌ها و از طریق چین صورت می‌گیرد کاهش خواهد یافت ضمن اینکه کشورهای اروپایی نیز به شدت به بازار ایران نیاز دارند بنابراین رقابت خوبی بین کشور‌ها به وجود خواهد آمد که البته تنها معطوف به کشورهای اروپایی نیز نخواهد شد.

برخوردار با بیان اینکه با راه‌اندازی خطوط تولید جدید و پیشرفته و خرید مواد اولیه و قطعات با کیفیت می‌توان اقلام صادراتی بهتری نیز تولید کرد گفت: این مهم در رونق اقتصادی بسیار موثرخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی باور دارند در خواندن بیانیه ابهاماتی وجود دارد و متن بیانیه انگلیس، امریکا و ایران متفاوت هستند تصریح کرد: نباید خوراک به اسرائیل و امثال آن داده شود و در این زمینه به اعتقاد بنده ضرورت دارد وزارت امور خارجه تبلیغات گسترده‌ای برای تغییر ذهنیت مردم جهان انجام دهد که می‌توان از طریق شبکه‌های اجتماعی و غیره این موضوع را پیگیری کرد که به این گونه شایعات نیز دامن زده نشود.

رئیس مجمع واردات گفت: مطمئنا اسرائیل و کشورهای مخالف ما که شدیدا از قدرت گرفتن اقتصاد ایران هراس دارند هزینه‌های زیادی برای این توافق نامه خواهند کرد پس باید برای خنثی کردن این موضوع تبلیغات هدایت شده‌ای صورت گیرد که آن هم نیازمند سیاست‌های متمرکز است.

برخوردار در مورد میزان واردات امسال نیز افزود: امیدوارم کشور ما به قدری ثروتمند شود که میزان واردات به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد البته این میزان در خصوص مواد اولیه کارخانجات قابل دفاع است. در این خصوص در سال گذشته نیز حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از میزان واردات ۵۱ میلیارد دلاری مواد اولیه بوده که در این زمینه هر چقدر افزایش واردات داشته باشیم در تولید کارخانجات و به کارگیری نیروی انسانی موثر خواهد بود.

کد خبر : ۲۶۴۷۷۶