خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو یا ایلنا:

افزایش قیمت طلا ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ندارد/رخدادهای سیاسی جهان را نادیده نگیریم

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۹۲۱

همزمان با تاثیرات بیانیه لوزان، شاهد رشد قیمت جهانی طلا هم بودیم، که متاسفانه برخی از افراد این تغییرات قیمتی را منفی ارزیابی می‌کنند. در صورتی که قیمت‌های جهانی، تابع رخدادهای اقتصادی و سیاسی دنیا است و هیچ‌گونه ارتباطی با مسائل داخل کشور ندارد.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص تاثیر رخدادهای داخلی و خارجی در قیمت‌ طلا، به ایلنا گفت: برخی اوقات بازار با یکسری شوک‌های هیجانی مواجه می‌شود؛ در همین راستا تاثیر بیانیه لوزان نیز شوک هیجانی است که به بازار منتقل شده است.  

وی افزود: نتایج تفاهم لوزان در دراز مدت بیشترین تاثیر مثبت خود را بر اقتصاد خواهد گذاشت، اما با این وجود شاهد بودیم که تاثیرات آنی و زودگذر خود را به صورت نوسانات ارزی برجای گذاشت.

کشتی آرای  تصریح کرد: به باور اکثر کارشناسان، معمولا تاثیرات بیرونی اثر خود را در درازمدت بر جای می‌گذارند، به طور مثال ما در حال حاضر نمی‌توانیم شاهد رونق اقتصادی باشیم، چراکه این مسئله نیازمند زمان است.

وی گفت: در بحث قیمت‌های بازار، لازم به ذکر است که ما همزمان با تاثیرات بیانیه لوزان، شاهد رشد قیمت جهانی طلا هم بودیم، که متاسفانه برخی از افراد این تغییرات قیمتی را منفی ارزیابی می‌کنند. در صورتی که قیمت‌های جهانی، تابع رخدادهای اقتصادی و سیاسی دنیا است و هیچ‌گونه ارتباطی با مسائل داخل کشور ندارد.

وی افزود: به طور مثال یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت‌ها، بحث حوادث منطقه است، که همین مسئله سبب افزایش قیمت نفت و به تبع آن کاهش نرخ دلار و افزایش قیمت طلا شد.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: ببا توجه به نکات یادشده بسیاری از افراد این نوسانات قیمتی را منفی می‌دانند و معتقدند که افزایش قیمت طلا که بر روی قیمت سکه در بازارهای داخلی هم تاثیرگذار بود، به سبب مذاکرات لوزان رخ داده است. اما گفتنی است که چنین فرضی صحت نداشته و منشاء این نوسانات قیمتی در اتفاقات و رخدادهای جهانی است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پایان و با اشاره به دشوار بودن پیش‌بینی فضای آینده بازارهای جهانی و داخلی، عنوان کرد: وضعیت بازار را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، به طور مثال اگر قبل از عید از من سوال می‌کردید، بنده نمی تواستم پیش‌بینی کنم که در کشور یمن جنگ آغاز می‌شود. بنابرین نمی‌توان اتفاقات آنی جهان را حدس زد و همین رخدادها هم همواره باعث تاثیرات آنی و هیجانی در قیمت‌ها می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز