خبرگزاری کار ایران

ترکان:

تراز تجاری مناطق آزاد به نفع صادرات افزایش می‌یابد

هفت منطقه آزاد در مناطق متفاوت مزیتهای آمایش سرزمین متفاوتی دارند و به سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد مهم توجه داریم.

به گزارش ایلنا، دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: توسعه اقتصاد مقاومتی راهبرد مناطق آزاد و ویژه اقتصاد کشور است و در این مسیر حرکت خواهیم کرد .

اکبر ترکان گفت: ‌سه واحد فولادی در منطقه آزاد اروند و چابهار و یک منطقه دیگر برنامه ریزی شده است و هدف گذاری کرده ایم که تراز تجارت خارجی مناطق آزاد به نفع صادرات افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به دسترسی به منابع آب و انرژی در مناطق آزاد مزیت های خوبی برای توسعه واحد های انرژی بر داریم که در این زمینه برنامه ریزی های خوبی شده است.

ترکان گفت: توسعه اقتصاد مقاومتی راهبرد مناطق آزاد و ویژه اقتصاد کشور است و در این مسیر حرکت خواهیم کرد تا این مناطق به الگویی برای توسعه اقتصاد مقاومتی تبدیل شود.

ترکان اظهار داشت: در بند 11 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ماموریت های تسهیل تولید ، توسعه صادرات ، انتقال فناوری پیشرفته و تامین نیاز کشور برای مناطق آزاد تعیین شده است و تحقق می یابد.

وی افزود : هفت منطقه آزاد در مناطق متفاوت مزیتهای آمایش سرزمین متفاوتی دارند و به سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد مهم توجه داریم.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت : مناطق ازاد باید به الگویی برای ارتباط سازنده اقتصاد ایران با همسایگان و اقتصاد جهانی تبدیل شود و خدمات و امکانات گردشگری هم با رویکرد گردشگری حلال برای همه گروه های پردرآمد، متوسط و کم درآمد جامعه و همچنین گردشگران خارجی فراهم شود.

کد خبر : ۲۶۳۹۰۳