خبرگزاری کار ایران

علی دینی ترکمانی در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد:

لزوم مدیریت بهینه منابع در کشور، صرف نظر از عرصه سیاست خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۷۳۰

اقتصاددان و استادیار موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت: مدیریت بهینه اقتصادی ، صرف نظر از عرصه سیاست خارجی که در حال حاضر بسیار متغیر اثرگذاری است، نقش بسیار حیاتی و تاثیرگذاری در وضعیت اقتصاد کشور دارد، به این معنی که ما باید از منابع حداقلی که در اختیارمان است، به نحو احسن استفاده کنیم.

علی دینی ترکمانی در خصوص ارزیابی مذاکرات هسته‌ای در وضعیت اقتصادی کشور، در گفت‌وگو با ایلنا گفت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، بازار بیش از پیش متحول شده و بازار ارز و طلا افت و بازار سرمایه افزایش پیدا می‌کند.

این اقتصاددان تصریح کرد: با این رخداد فشارهای تورمی کاهش پیدا می‌کند، بنگاه‌های تولیدی با افزایش تولید مواجه خواهند شد، بازار سرمایه و بورس به عنوان شاخص مهمی از بخش واقعی اقتصاد رشد خوبی خواهد کرد و در مجموع اقتصاد کشور می‌تواند با سرعت بیشتر و با حداقل فشارهای تورمی، از رکود خارج شود.

دینی ترکمانی با اشاره به تاثیرگذاری مذاکرات در بهبود روابط ایران با کشورهای همسایه، گفت: این احتمال وجود دارد که در صورت توافق نهایی، ارتباط ما با کشورهای منطقه بهبود یابد و از آن طریق بتوانیم در خصوص قیمت نفت در اوپک تاثیرگذار بوده و مسبب افزایش درآمدهای نفتی ایران شویم.

استادیار موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: لازم به ذکر است که مدیریت بهینه اقتصادی ، صرف نظر از عرصه سیاست خارجی که در حال حاضر بسیار متغیر اثرگذاری است، نقش بسیار حیاتی و تاثیرگذاری در وضعیت اقتصاد کشور دارد، به این معنی که ما باید از منابع حداقلی که در اختیارمان است، به نحو احسن استفاده کنیم.

دینی ترکمانی با اشاره به لزوم یک برنامه‌ریزی صحیح برای مصرف هزینه‌ها، عنوان کرد: باید با یک برنامه‌ریزی مدون مشخص کنیم که منابع باید به چه صورت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری اختصاص یافته که هدر نروند، یا اینکه دولت هزینه‌های جاری را کاهش دهد و انضباط پولی و مالی را برقرار کند تا با مشکلات مختلف روبرو نشود.

استادیار موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی در پایان به بحث موازی کاری در تخصیص منابع اشاره کرد و گفت: در عین حال باید به بحث «تو در توی نهادی» به عنوان مشکل اصلی اقتصاد ایران بیشتر توجه داشت؛ این عامل سبب می‌شود که موازی کاری در هزینه‌ کرد منابع به وجود آید و منابع تلف شوند، بنابراین باید در راستای حل و فصل این مشکل نهان، اما تاثیرگذار اقتصاد ایران تلاش کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز