خبرگزاری کار ایران

خرید تضمینی گندم آغاز شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام این خبر افزود: نرخ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری ۱۱۵۵ تومان و برای گندم دروم ۱۱۸۸ تومان تعیین شده است.

به گزارش ایلنا، علی قنبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: اولین محموله های گندم مربوط به سال زراعی 94‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌- 1393 در جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان برداشت و تحویل مراکز خرید گندم در این مناطق شد.

دکتر قنبری افزود: به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در زمینه انجام عملیات خرید، در سالجاری خرید تضمینی گندم با عاملیت بانک کشاورزی انجام می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از ایجاد، هماهنگی و آمادگی کامل مراکز خرید و شعب بانک عامل در سراسر کشور خبر داد و افزود: همه ساله خرید تضمینی گندم از اواسط فروردین در جنوب استان فارس شروع و تا آبانماه ادامه داشت، اما امسال استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان فصل برداشت و خرید تضمینی گندم را آغاز کرده اند.
 
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: به منظور رفاه حال گندمکاران، ایجاد سامانه ی بانک کشاورزی برای خرید تضمینی گندم از بهمن ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و پس از 2 ماه فعالیت آزمایشی ، هم اکنون سامانه ی خرید این بانک آماده ارائه ی خدمات به موقع و کارآمد به کشاورزان است.
 
وی خاطر نشان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم گندم معمولی در سالجاری 1155 تومان و برای گندم دروم  1188 تومان تعیین که در شهریور ماه سال 93 و قبل از شروع فصل کاشت اعلام شده و مراکز خرید در سراسر کشور آمادگی کامل دارند تا تمامی گندم های عرضه شده ی کشاورزان را با نرخ تضمینی خریداری کنند.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در سالجاری با توجه به بارشهای خوب اخیر، ترویج و توسعه بخش کشاورزی و حمایت از تولیدات داخلی محصولات کشاورزی و اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی، مقدار گندم بیشتری از کشاورزان به نسبت سال گذشته خریداری شود.
کد خبر : ۲۶۳۷۰۶