خبرگزاری کار ایران

پژویان در گفت و گو با ایلنا:

مسکن تحت تاثیر تفاهمات و توافقات مذاکرات نیست/3 ماه آرام و بدون هیجان پیش روی بازار مسکن

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بازار مسکن کمترین تاثیر را از تفاهمات مذاکرات هسته‌ای داشته است گفت: مسکن سه ماه آینده را بدون هیجان می‌گذراند.

جمشیدپژویان، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا  اظهار داشت: تفاهم یا توافق ایران با گروه 1+5 ارتباط چندانی با حوزه مسکن ندارد و بازار مسکن تحت تاثیر مذاکرات و تحریم ها نبود اما به هر حال  این بازار هم مانند سایر بازارها تحت تاثیر شرایط کلی اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه بازار مسکن تحت تاثیر درآمدهای نفتی و قیمت مصالح بوده است گفت: هر زمان که سرریزهای درآمدهای نفتی ایجاد می‌شود تا حدودی بازار مسکن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و همچنین با نوسان قیمت مصالح هم نرخ مسکن در بازار دچار نوسان می‌شود.

پژویان تاکید کرد: تصور نمی‌کنم این انتظار وجود داشته باشد، این تفاهم‌ باعث شود مردم به بازار طلا و ارز هجوم ببرند و در نتیجه تقاضا برای مسکن در یک مقطع کوتاه مدت کاهش یابد و مسکن به این نوع دارایی‌ها که به افزایش قیمت آن در آینده‌ نه چندان دور وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی کشور ادامه داد: معتقدم در سه ماه آینده اتفاقی در حوزه مسکن نخواهد افتاد که باعث کاهش یا افزایش قیمت ها شود.  

کد خبر : ۲۶۳۳۶۶