خبرگزاری کار ایران

واعظی:

امسال به ۲۵ هزار روستای کشور اینترنت داده می‌شود

اولویت نخست افزایش تعداد BTS همراه در جاده ها و امکانی است که تراکم بیشتر جمعیتی دارند.

 وزیر ارتباطات در جریان بازدید از طرح پرورش ماهی قفس شهید مهدی قاسمی در شریعت آباد نوشهر افزود: اجرای پوشش کامل فیبر نوری برای کل کشور بیش از۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی اظهار داشت: با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیرو امید و رییس جمهوری به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور ضرورت فراهم کردن زیرساختارهای آن بیش از پیش احساس می شود.

وی تصریح کرد: اجرای پوشش شبکه فیبر نوری در کل کشور هزینه ای بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال دارد تا بتوان هر واحد مسکونی را با فیبر نوری به شبکه متصل و از خدمات متعدد توسعه و تحول بزرگ در ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه این وزارت خانه با تغییر روش به جای بهره گرفتن از یک شرکت از شرکت های مختلف تحت پوشش استفاده کرد و حمایت ازشرکت ایرانیان نت که پروانه اپراتور چهارم را نیز کسب کرده، اولویت نخست است.

وزیر ارتباطات توجه به مناطق محروم را یکی از برنامه های جدی این وزارتخانه دانست و افزود: امسال به 25 هزار روستای کشور اینترنت داده می شود و با راه اندازی پروانه اپراتور دوم پستی و پروانه های جدید برای اپراتور های مجازی، می توانیم در سال جدید تعداد شهرهای متصل به اینترنت نسل سوم و چهارم را که اکنون 215 شهر نسل سوم و 52 شهر نسل چهارم در آنها دایر است، به 500 شهر برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات درخصوص برنامه های این وزارتخانه برای تحت پوشش قرار گرفتن همه نقاط کشور به شبکه تلفن همراه، گفت: در این راستا علاوه بر گسترش روز افزون رومینگ در کشور، هر اپراتوری که قادر به پوشش نقاطی که دیگر اپراتورهای دسترسی ندارند را برای بقیه اپراتورها دیگر عملی می کنند.

واعظی تصریح کرد: اولویت نخست افزایش تعداد BTS همراه در جاده ها و امکانی است که تراکم بیشتر جمعیتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته در ایام نوروز به ویژه در شهرهای گردشگری و زیارتی در زمینه بهره گیری از اینترنت، تلفن همراه و پیامک کمترین مشکل را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

واعظی به طرح پرورش ماهی در قفس و جایگاه آن درتامین فرآورده های گوشتی کشوراشاره کرد و افزود: با بهره گیری از تکنولوژی IT می توان همچون کشورهای پیشرفته در اجرای این طرح و در طول شبانه روز کمترین سرکشی مستقیم را با توجه به وضعیت جوی و دریا داشت و در این زمینه نیز مهندسی جهاد که به تازگی به این وزارتخانه ملحق شده، کمک شایانی می تواند در توسعه این طرحها داشته باشد.

کد خبر : ۲۶۳۰۱۵