خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خبر داد:

افزایش ۸۰۰ مگاواتی تولید برق تا تابستان

کد خبر : ۲۶۲۷۱۲

معاون وزیر نیرو با تشریح اهداف و برنامه های توسعه صنعت برق در سال ۹۴، اعلام کرد: تا پیش از فرا رسیدن تابستان ظرفیت تولید برق حدود ۸۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ فلاحتیان درباره مهمترین برنامه های توسعه صنعت برق در سال ۹۴، گفت: پیش بینی می شود تا پیش از تابستان سال جاری، حدود ۸۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه با تاکید بر اینکه به منظور تامین برق تابستانی مردم تلاش می‌شود تا بامدیریت تقاضا و مصرف بتوانیم از تابستان سال ۹۴ به نحوی عبور کنیم که برق موردنیاز بخش‌های مختلف کشور به نحو مطلوب تامین شود، تصریح کرد: اهداف مهمی که باید در سال ۹۴ پیگیری کنیم، افزایش بازده نیروگاه‌ها و کاهش تلفات برق است و توانیر و شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای با هم میثاق بسته‌اند تا تلفات برق را به میزان قابل ‌توجهی کاهش دهند.

این مقام مسئول افزود: در این سال برنامه‌ریزی شده است که بتوانیم تعدادی نیروگاه جدید همچون بهبهان، یزد دو، بخش بخار نیروگاه کهنوج و ماهشهر را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه توجه وزارت نیرو در دوره جدید به توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر معطوف است، اظهار داشت: در یک سال اخیر، هزاران سامانه تولید برق خورشیدی در بام‌های دانشگاه‌ها و مراکز عمومی کشور در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده و بیش از ۹۰۰ مگاوات قرارداد هم با بخش خصوصی منعقد شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: احداث نیروگاه های مقیاس کوچک (DG) هم جزو برنامه‌های اصلی صنعت برق در سال ۹۴ است و ما با تمرکز بر این پروژه‌ها، می‌خواهیم سهم تولید برق در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر را به نحو قابل‌توجهی افزایش دهیم و فعالیت بخش خصوصی را نیز در این بخش شاهد باشیم.

فلاحتیان ادامه داد: این موفقیت در سال ۹۳ حاصل شده است که نخستین نیروگاه بادی ۲.۵ مگاوتی در کشور ایجاد شد و به ظرفیت ۲۰ مگاوات به شبکه سراسری برق پیوست و این حرکت در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز