خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده خبر داد :

رشد 22 درصدی صادرات غیر نفتی در شرایط تحریم

وزیر صنعت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت افزود: واردات نباید مانع تولید و کسب و کار مردم شود؛ امیدواریم در تعرفه‌های جدید سال ۹۴ بتوانیم فضا را به نفع تولید و مصرف کالاهای داخلی بهبود ببخشیم.

ایلنا- محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: در چند سال گذشته واحدهای کوچک تر بیشتر آسیب دیدند به خاطر اینکه توان رقابت و توان مالی آنها و مدیریت آنها محدود است.

به گزارش ایلنا، وی اضافه کرد: امروز شاهد بهره برداری و فعال شدن تدریجی این واحدها هستیم سال آینده هم این واحدها قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نعمت زاده گفت: اواخر امسال در دولت مصوبه ای گذراندیم که کارگروه تسهیل امور تولید و اشتغال در استان ها زیر نظر استانداران به وجود آید که دبیرخانه آن بر عهده روءسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان هاست.

وی افزود: با کمک سایر دستگاه ها امیدواریم با هماهنگی که در سطح استانها انجام می شود مشکلات کمتر شود، عمده وظایف این کارگروه همان وظایف ستادهای تسهیل البته با توجه به شرایط کنونی است.

وزیر صنعت درباره مهمترین برنامه این وزارتخانه برای سال آینده گفت: تداوم اقداماتی مانند بهبود و رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار از ان جمله است که مردم با امیدواری بیشتر بتوانند در صحنه تولید و تجارت فعالیت کنند.

نعمت زاده افزود: امیدواریم که برنامه های اکتشافی که در معادن شروع کردیم با سرعت بیشتر پیش برود زیرا معادن یکی از بخش های اقتصادی است که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و هرچه در این باره کار کنیم باز جا دارد.

وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از محوری ترین اقدامات است که باید در رفع موانع آن سال آینده بیشتر کار کنیم.

نعمت زاده درباره اقدامات امسال وزارت صنعت در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: توجه به صادرات غیرنفتی و رشد 22 درصدی آن در شرایط تحریم ناشی از تلاش همه است و توجه به تولید و تامین نیاز داخلی که با رشد تولید محقق شد از جمله اقدامات امسال ما در تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی بود که باید ادامه یابد.

وی افزود: ما مخالف واردات نیستیم اما واردات نباید مانع تولید داخلی و کسب و کار مردم شود که امیدواریم در تعرفه هایی که برای سال آینده به دولت پیشنهاد دادیم و امروز تصویب شد بتوانیم فضا را به نفع تولید و مصرف کالاهای داخلی بهبود ببخشیم.

کد خبر : ۲۶۱۳۸۷