خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون:

تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها تشکیل می‌شوند

حمید کلانتری با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار بنگاه تعاونی در کشور فعالیت‌ می‌کنند افزود: تعاونی‌ها در حوزه تولید برند ضعیف هستند .

ایلنا - سید حمید کلانتری با بیان اینکه تعاونی ها در حوزه تولید برند ضعیف هستند گفت: این مجموعه ها برای پیشرفت و موفقیت باید نسبت به برندسازی و توسعه بازار اقدام و در نمایشگاه های مختلف حضور فعالی داشته باشند.

به گزارش ایلنا‌، معاون وزیر کار افزود: یکی از مهم ترین مشکلات در تعاونی ها فقدان درک مشترک از موضوع تعاون در دولت، مردم و بخش خصوصی است که باعث شده تا هر کدام از این بخش ها درک خاصی از آن داشته و فرهنگ تعاون به خوبی نهادینه نشود.

وی اضافه کرد: اگر بسیاری از فعالیت های اجرایی به خوبی پیش نمی رود به دلیل نبود روحیه تعاون است؛ از اینرو راهبرد نخست ما، توسعه و ترویج این فرهنگ و آشنایی جامعه با ارزش های تعاون خواهد بود.

کلانتری با تاکید بر مفاهمه مشترک در زمینه تعاونی ها ادامه داد: تعاون هم تولید ثروت و هم تولید سرمایه اجتماعی می کند و همین موضوع، اولین تفاوت این حوزه با بخش خصوصی است.

وی شعار تعاون را در توسعه عدالت و کاهش فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده نهایی دانست و خاطرنشان کرد: تعاونی یک سنت قانونمند تعریف شده در دنیا است و با ۱۷۰ سال سابقه و داشتن سازمانی بین المللی از قدمت دیرینه ای برخوردار است، از اینرو برای فعالیت موثر و موفقیت آن برنامه های روشنی طراحی و تدوین شده که باید عملیاتی شود.

این مقام مسئول در وزارت کار تقویت مدیریت و اعضای تعاونی ها را در توسعه تعاونی ها مهم دانست و گفت: اعضای تعاونی ها سرمایه های اصلی آنها هستند که باید از ظرفیت فکر و اندیشه های آنها به خوبی استفاده شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی با ۶۸۰ اتحادیه استانی و سراسری در کشور گفت: باید با توسعه تعاملات شبکه ای ارتباطات بین تعاونی ها افزایش و فضای گفتگو و تعاون بین خود تعاونی ها شکل بگیرد.

وی تقویت اتاق ها برای حل مشکلات تعاونی ها را نیز از دیگر راهبردها در این زمینه عنوان کرد و افزود: تعاون یک موضوع میان بخشی است و باید با تقویت همکاری های بین بخشی که وزارتخانه ها در طرف های مختلف آن قرار دارند، تلاش کرد بخش های مختلف بیشتر با تعاون آشنا شوند.

کلانتری از تشکیل تعاونی های توسعه و عمران شهرستان ها خبر داد و افزود: این تعاونی ها به منظور افزایش مشارکت مردم، توسعه شهرها، ایجاد فرصت های شغلی و افزایش درآمد و رفاه عمومی با عضویت نیم درصد جمعیت شهرستان ها تشکیل می شود.

کد خبر : ۲۶۱۲۱۸