خبرگزاری کار ایران

کمیته‌ ویژه کنترل شبکه‌های تلفن ثابت، همراه و اینترنت در ایام نوروز تشکیل می‌شود

وزیر ارتباطات ضمن اعلام این خبر افزود: امسال کمیته‌ مختص ایام نوروز قرار است شبانه‌روزی در نقاط مختلف کشور و در تهران شبکه‌های تلفن ثابت، تلفن‌همراه و اینترنت را کاملا زیر نظر بگیرد.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ارسال فوری یک‌ Bts متحرک (دکل مخابراتی) به جاهایی است که تعداد مشترکین افزایش می‌یابد. همچنین این کمیته مشکل ارتباطی را در مناطقی که ترافیک بالا می‌رود با افزایش کانال‌ها به حداقل می‌رساند. از طرف دیگر در ایام عید، بسیاری از مراکز خدماتی- ارتباطی تعطیل هستند و ممکن است در تعطیلات دچار مشکل شوند. به همین‌خاطر چنانچه کابل یا ارتباطی در این مراکز قطع شود این کمیته باید سریعا آن‌را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن اقدام کند.

واعظی یادآور شد: محورها و مناطقی که در ایام عید سال‌های گذشته با حجم بالای خودرو روبه‌رو شده و احتمال دارد قفل شوند، شناسایی شده‌اند. برای اینگونه محورهای مواصلاتی مثل محورهای شمال کشور یا محورهایی که به سمت مشهد مقدس ختم می‌شوند، این کمیته حضور پررنگ‌تری دارد و باید برای انتقال دکل متحرک آماده‌تر باشد.

کد خبر : ۲۶۱۱۱۸