خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد :

ذخیره‌سازی 70 هزار تن سیب و پرتقال

بیش از 60 درصد محصولات ذخیره‌سازی شده به استان‌ها حمل و بارگیری شده است که از 23 اسفند ماه عرضه میوه تنظیم بازار در سطح کشور آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از ذخیره‌سازی 70 هزار تنی سیب و پرتقال شب عید خبر داد.

حسین صفایی با بیان این که ایران از جمله کشورهایی است که سرانه مصرف میوه آن بالا است، گفت: چند سالی است که دولت برای اجرای تنظیم بازار میوه شب عید ماموریت یافته و سازمان جهاد کشاورزی با همکاری سازمان تعاون روستایی برای ذخیره‌سازی دو محصول سیب و پرتقال که بیشترین مصرف را در ایام عید دارد اقداماتی را انجام داده است.

وی ادامه داد: ذخیره‌سازی سیب و پرتقال به اندازه نیاز از باغداران خریداری شده و در روزهای پایانی سال به بازار عرضه می‌شود.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به این که مازندران قطب اصلی تولید مرکبات در کشور است، خاطرنشان کرد: 85 درصد پرتقال ذخیره شده برای شب عید از مازندران است و از ابتدای اسفند ماه حمل پرتقال ذخیره شده از مازندران به سایر استان‌های متقاضی و دارای سهمیه انجام شده است.
وی در خصوص ذخیره‌سازی سیب شب عید گفت: استان‌های آذربایجان غربی، زنجان و شهرستان دماوند از جمله استان‌های توزیع کننده سیب در شب عید به هموطنان هستند.
صفایی افزود: بیش از 60 درصد محصولات ذخیره‌سازی شده به استان‌ها حمل و بارگیری شده است که از 23 اسفند ماه عرضه میوه تنظیم بازار در سطح کشور آغاز می‌شود.
وی قیمت سیب درختی درجه یک را کیلویی 2 هزار و 700 تومان و پرتقال درجه یک شمال را 2 هزار و 900 تومان عنوان کرد و اظهار داشت: هدف از تنظیم بازار شب عید اتکا به تولیدات داخلی و حمایت از تولیدکننده است.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: بیش از 70 هزار تن سیب و پرتقال را سازمان تعاون روستایی ذخیره‌سازی کرده که طی هفته آینده به بازار عرضه می‌شود.
کد خبر : ۲۶۰۱۵۸