خبرگزاری کار ایران

حجم بارش‌های کشور 9 درصد کاهش یافت

حوضه‌های آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرقی و سرخس به ترتیب با ۲۹۸، ۱۴۵، ۲۱۰، ۷۶، ۴۳و ۱۴۶ میلیمتر بارندگی همراه بوده است.

به گزارش ایلنا، درحوضه دریای خزر در سال آبی جاری ۲۷ درصد افزایش بارش در مقایسه با دوره درازمدت و همچنین ۴۲ درصد افزایش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته گزارش شده است.

همچنین حوضه آبریز خلیج فارس با ۴۸ درصد کاهش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت و ۳۸ درصد کاهش بارندگی در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته مواجه بوده است.

بارندگی‌ها در حوضه دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با سال آبی گذشته رشد ۶۷ درصدی و در مقایسه با درازمدت افزایش۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است در حوضه مرکزی کشور نیز در مقایسه با درازمدت کاهش ۳۰ درصدی و در مقایسه با سال آبی گذشته نیز کاهش ۸ درصدی حجم بارش‌ها اتفاق افتاده است.

اما در حوضه مرزی شرقی نیز کاهش ۱۴ درصدی بارش در مقایسه با سال آبی گذشته و کاهش ۳۶ درصدی بارش در مقایسه با درازمدت را شاهد هستیم.

لازم به ذکر است؛ که حوضه سرخس نیز در مقایسه با سال آبی گذشته افزایش ۱۷۵ درصدی و در مقایسه با درازمدت افزایش ۱۷ درصدی حجم بارش‌ها را به همراه داشته است.

حوضه‌های آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرقی و سرخس به ترتیب با ۲۹۸، ۱۴۵، ۲۱۰، ۷۶، ۴۳و ۱۴۶ میلیمتر بارندگی همراه بوده است.

گفتنی است؛ ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر لغایت ۲۰ اسفند سال آبی ۹۳-۹۴ بالغ بر ۱۲۲ میلیم‌تر بوده و این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۱۶۲ میلیم‌تر) ۲۵ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۳۴ میلیم‌تر) ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر : ۲۶۰۱۵۶