خبرگزاری کار ایران

خودروسازان ایرانی خودرویی با برند عربی در عراق تولید می‌کنند

قائم‌مقام وزیر بازرگانی عراق در دیدار با وزیر صنعت ایران افزود: دولت عراق ۴۰۰ میلیارد دلار برای بازسازی زیرساخت‌های این کشور در نظر گرفته که ایران هم می‌تواند سهم قابل توجهی در این میان داشته باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه تولید و تجارت ایران (شاتا)، تأمین مواد غذایی و کالاهای اساسی عراق ـ ساخت پالایشگاه، صنعت خودرو و همکاری‌های بانکی محور گفتگوهای این نشست بود.

نعمت‌زاده در این دیدار با اشاره به اینکه توسعه همکاری‌های دو جانبه باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، ابراز امیدواری کرد: با  همکاری خودروسازان ایرانی خودروی با یک برند عربی در کشور عراق تولید شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین صنعت سیمان را یکی از فرصت‌های مناسب در روابط اقتصادی فی‌مابین  برشمرد که دو کشور می‌توانند همکاری‌های خوبی را در این زمینه داشته باشند.

نعمت‌زاده همچنین با تأکید مجدد بر گسترش همکاری‌های بانکی تصریح کرد: بانک‌های مرکزی دو کشور هرچه سریع‌تر همکاری‌های خود را آغاز نمایند و البته تفاهماتی هم در سفر اخیر هیأت ایرانی به عراق در این باره صورت پذیرفته است.

ولید حبیب الموسوی قائم‌مقام وزیر بازرگانی عراق هم در این دیدار با اشاره به روابط صمیمانه و برادرانه دو کشور گفت: دولت عراق 400 میلیارد دلار برای بازسازی زیرساخت‌های این کشور در نظر گرفته که ایران هم می‌تواند سهم قابل توجهی در این میان داشته باشد.

در حاشیه این دیدار قراردادی درخصوص تأمین کالاهای اساسی عراق میان شرکت بازرگانی دولتی و وزارت بازرگانی عراق به امضاء رسید.

در پی سفر اخیر هیات ایرانی به ریاست معاون اول ریاست جمهوری به کشور عراق و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری فیمابین دو کشور، هیاتی بلند پایه از عراق به ریاست قائم مقام وزیر بازرگانی به همراه تنی چند از معاونین و مدیران کل شرکت‌های دولتی عراق به ایران سفر کرده است.

کد خبر : ۲۶۰۰۲۳