خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

سیاست کاهش واردات در منطقه آزاد ارس اجرا می‌شود/راه اندازی مرکز استاندارد

معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: منطقه آزاد ارس در آذربایجان شرقی ظرفیت مناسبی برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از منطقه آزاد ارس، علیرضا بیات در نشست با مدیران این منطقه، افزود: هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حمایت قاطع از تولید داخل و رونق چرخ‌های صنعت است.

بیات با تاکید بر لزوم رفع هرگونه مشکل در هماهنگی ارگان‌های نظارتی بر مسئله ورود و خروج کالا در منطقه ارس، تشکیل کارگروه صدور مجوز استاندارد و کدگذاری محصولات را برای رفع مشکلات ضروری دانست.

وی با بیان اینکه کشور به حمایت همگانی برای رونق تولید و خودکفایی نیاز دارد، اظهار کرد: سیاست‌ها و برنامه‌های تدوین شده در منطقه آزاد ارس در راستای حمایت از تولید و صنعت و کاهش واردات بی‌رویه است و مورد حمایت می‌باشد.

بیات با اعلام اینکه این منطقه مستعد پیشرفت و توسعه در عرصه‌های مختلف اقتصادی بخصوص تولید و صنعت است، افزود: ارس با توجه به شرایط و ویژگی‌های صنعتی و تولیدی، می‌تواند در حوزه تولید مشتقات نفتی نیز سرآمد باشد.

وی همچنین با استقبال از طرح پیشنهادی سازمان منطقه آزاد ارس مبنی بر راه اندازی مرکز استاندارد در ارس، گفت: حمایت از تولید مشتقات نفتی رویکرد اساسی ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز می‌باشد و منطقه آزاد ارس گام‌های خوبی در این راستا برداشته است.

اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور از مراکز نظارتی، تجاری، صنعتی، تولیدی، صادراتی و پایانه مرزی منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

منطقه آزاد ارس با ۵۱ هزار هکتار مساحت دارای یک محدوده متصل درشهرستان جلفا و دومحدوده منفصل در کلیبر و خداآفرین است.

بنابر ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، منطقه آزاد ارس پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است.

این منطقه در مجاورت جمهوری آذربایجان (جمهوری خودمختار نخجوان) و ارمنستان قرار گرفته است.

منطقهٔ آزاد ارس ۱۳۷ کیلومتر با شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و ۷۶۱ کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد.

کد خبر : ۲۵۹۹۰۲