خبرگزاری کار ایران

عملکرد ۱۱ ماهه:

سازمان ایمیدرو از برنامه زمانبندی اکتشافی پیش افتاد

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۲۸۰

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: طی 11 ماهه سال جاری بیش از 188 هزار کیلومتر مربع از پهنه های اکتشافی تحت پوشش قرار گرفت، درحالی که برنامه فعالیت های اکتشافی 200 هزار کیلومتر مربع در دوره سه ساله طراحی شده بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان یادشده، برنامه عملیات اکتشاف مواد معدنی در چارچوب تفاهم نامه امضا شده در اواخر آذرماه سال 1392 بین سازمانهای ایمیدرو، زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دوره سه ساله طراحی شد.

میزان فعالیت های اکتشافی در حالی انجام شد که مساحت پهنه های مربوطه در سال گذشته 11 هزار و 500 کیلومتر مربع بود.

برپایه این گزارش، عملکرد در پهنه های اکتشافی از دی ماه سال قبل تا پایان بهمن ماه امسال از رقم 200 هزار کیلومتر مربع گذشت و این عملکرد در 15 ماهه گذشته 17.3 برابر بیش از عملکرد سال 1392 محسوب می شود.

میزان بودجه پیش بینی شده برای برنامه اکتشافی جدید که در قالب تفاهم نامه مزبور آغاز شده، رقم یکهزار و 200 میلیارد تومان است و این برنامه با هدف کشف ذخایر معدنی جدید به عنوان پشتوانه طرح های معادن و صنایع معدنی در کشور به اجرا درآمده است.

عملیات این طرح از ناحیه معدنی سنگان در شمال شرق کشور(استان خراسان رضوی) آغاز و با گذشت زمان استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان را در برگرفت و پس از آن به مناطق مرکزی، جنوبی و غربی و شمال غربی گسترش یافته است.

گزارش های آماری نشان می دهد پهنه سنگان به وسعت 11 هزار و 500 کیلومتر مربع با اعتبار 132 میلیارد ریال با همکاری سازمان زمین شناسی شکل اجرایی به خود گرفت ، عملیات اکتشافی پهنه نوار مرزی استان سیستان و بلوچستان وسعت 15 هزار کیلومتر دارد ، اکتشاف پهنه سراوان (استان سیستان و بلوچستان ) 25 هزار و 600 کیلومتر مربع از برنامه های امسال است، همچنین اکتشاف 6 هزار و 116 کیلومتر مربع در پهنه نوار مرزی خراسان جنوبی از دیگر برنامه های امسال محسوب می شود.

میزان ذخایر اکتشافی ایران 57 میلیارد تن اعلام شده که از این رقم 37 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است. ارزش ذخایر اکتشافی ایران بیش از 770 میلیارد دلار برآورد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز