خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو خبر داد:

رفع مشکل ضمانت‌نامه شرکت‌های ایرانی حاضر در بازار عراق

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۷۷۱

مدیرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو از توافق بانک مرکزی ایران و عراق برای رفع مشکل ضمانت‌نامه شرکت‌های ایرانی حاضر در بازار عراق خبر داد.

به‌گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "بهرام نظام‌الملکی" در همایش حضور شرکت‌های فعال صنعت آب و برق در بازار عراق که در محل ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، اظهار داشت: در هفته گذشته تحولات بسیار مثبتی از نظر حضور شرکت‌های ایرانی در عراق اتفاق افتاده و در سفر معاون اول رییس‌جمهور به این کشور مقرر شد در اجرای قراردادهای عمرانی عراق کالاها و تجهیزات ایرانی نیز مجوز استفاده داشته باشند.

وی ادامه داد: در گذشته در این قراردادها فقط کالاها با منشا اروپای غربی مجوز استفاده داشت که طبق توافق با مقام‌های دولت عراق، از این پس تجهیزات ایرانی نیز در این قراردادها قابل استفاده خواهند بود و این یک دستاورد بزرگ برای تولیدکنندگان تجهیزات آب و برق کشور است.

نظام‌الملکی ادامه داد: در بخش برق نیز دو طرف توافق کرده‌اند شرکت‌های توانمند ایرانی نیز در فهرست شرکت‌های قابل قبول بین‌المللی از جمله شرکت‌های اروپایی و کره‌ای قرار بگیرند و در مناقصه‌های بین‌المللی این کشور حضور داشته باشند.

وی از توافق انجام شده برای تاسیس دانشگاه تخصصی برق توسط وزارت نیروی ایران در عراق خبر داد و گفتک برگزاری دوره‌های آموزشیدر زمینه برق و انرژی‌های نو، تحقیقات انرژی، فراهم کردن زمینه حضور بیشتر شرکت‌های ایرانی در صنعت برق عراق و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش برق از دیگر مفاد این توافق‌نامه بوده است.

نظام‌الملکی ادامه داد: در بخش آب نیز در زمینه طراحی شبکه آب خام برای آبیاری فضای سبز، مشارکت در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب شهری با وزارت شهرداری عراق و مطالعه رودخانه‌ دجله توافق‌هایی صورت گرفته است.

وی از توافق بانک مرکزی ایران و عراق برای رفع مشکل ضمانت‌نامه شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازار عراق خبر داد و افزود: هدف توسعه حضور شرکت‌های آب و برق در این بازار است و تاکنون نیز عملکرد خوبی در این زمینه داشته‌ایم، به طوری‌که در سال جاری از مجموع 16 پروژه صادرات فنی و مهندسی آب و برق کشور 8 پروژه در عراق بوده است. در سال گذشته نیز از مجموع 22 پروژه آب و برق در خارج از کشور 16 پروژه در عراق بوده که این امر نشان از آمادگی بازار عراق برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز