خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا؛

درخواست برقراری 900 پرواز فوق‌العاده از فرودگاه امام در نوروز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون برای 900 پرواز فوق‌العاده در ایام نوروز از فرودگاه امام درخواست داشته‌ایم گفت: تاکنون 730 پرواز برنامه‌ریزی شده از فرودگاه حضرت امام تایید شده است و برای انجام این 900 پرواز فوق‌العاده هم در حال بررسی هستیم.

محمدعلی ایلخانی، رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: پروازهای فوق‌العاده در ساعت‌های خلوت فرودگاه‌ها انجام می‌شود. در فرودگاه امام زمان خلوت در بین ساعت‌های 30/10 صبح تا 11 شب و اوج ترافیک از ساعت 11 شب تا 9 صبح است.

وی افزود: پروازهای سفرهای نوروزی در فرودگاه حضرت امام از 25 اسفند شروع می‌شود که بیست و هشتم با انجام 168 پرواز شلوغ‌ترین روز پروازی این فرودگاه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال نسبت به سال گذشته جابجایی مسافر از فرودگاه امام 30درصد افزایش یابد گفت: در طول سال گذشته 5 میلیون نفر در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام جابجا شدند که این عدد امسال به شش میلیون و پانصد هزار نفر رسید.

ایلخانی با اشاره به افزایش 60 درصدی تردد مسافر در فرودگاه حضرت امام در ایام نوروز گفت: روزانه به طور میانگین 10هزار نفر در فرودگاه حضرت امام تردد می‌کنند که در بازده زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین این آمار معمولاً 60درصد افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر : ۲۵۸۶۳۵