خبرگزاری کار ایران

مریم سلطانی در گفتگو با ایلنا:

منشاء پولهای صرف شده برای تبلیغات کجا است؟/ اقتصاد سفید را از بررسی هزینه های تبلیغات آغاز کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۴۳۹

اقتصاد سفید را هم اکنون از بخش خصوصی و کاندیدهای آن در هشتمین دوره انتخابات باید آغاز کنیم و آن را نشر دهیم.

مریم سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص شفاف سازی در تمامی بخش های اقتصادی گفت: ما در گروه خواستاران تحول معتقد به اقتصاد سفید یعنی اقتصاد شفاف و بدون ریا، دروغ، رانت و ویژه خواری هستیم، اکنون به جاست انجمن نظارت اتاق ایران به عنوان مرجع نهایی بر تخلفات نظارت کند که آیا در این اوضاع اقتصادی کشور چطور ما شاهد جابجایی حجم بالایی از پول و امکانات فقط برای تبلیغ عده ای خاص هستیم، چطور می شود فرد و یا افرادی میلیاردها هزینه می کنند برای انتخابات و خدمتی افتخاری که تماما مسئولیت است؟ بنابراین بهتر است کسانی که اینچنین تبلیغ می کنند ابتدا بگویند منبع و منشاء پولهای صرف شده برای تبلیغات کجا است؟

وی ادامه داد: به نظر بنده باید تمامی ائتلافها و گروهها در حرکتی خودجوش و بدون مسامحه روند و لیست مخارج خود را اعلام کنند تا لااقل هم مردم و هم مرجع ناظر شفافیت را شاهد باشند.

این کاندیدای گروه خواستاران تحول ادامه داد: اقتصاد سفید را هم اکنون از بخش خصوصی و کاندیدهای آن در هشتمین دوره انتخابات باید آغاز کنیم و آن را نشر دهیم.

سلطانی بیان داشت: متاسفانه در طی سالهای اخیر اتفاق هایی در بخش اقتصادی کشور رخ داده است که بسیاری از اعتماد به آن نا امید شده اند بنابراین با حضور افراد صالح باید این اعتماد از دست رفته به جامعه بازگرددد البته در این راستای باید همه بخش ها بایددیگر هماهنگ باشند و اتاق سفید می تواند نقش کلیدی را در این خصوص ایفا کند.

وی همچنین به توسعه بخش اقتصادی و بخصوص صنعت کشور اشاره کرد و گفت: اگر سیاست های حمایتی دولت از بخش خصوصی به درستی به اجرا در آید بخش خصوصی با توانایی که در اختیار دارد می توان وضعیت صنعت را بهبود بخشد و همان طور که می دانیم به دلیل سیاست های غلط از سوی دولت گذشته امروز صنعت کشور با حداقل توان خود مشغول به فعالیت است.

وی خاطر نشان کرد: رویکرد دولت تا به امروز در خصوص حمایت از بخش خصوصی مطلوب بوده است اما دولت می تواند در این خصوص بیشتر بخش خصوصی واقعی را مورد حمایت خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: امروز با توجه به حضور جوانان تحصیل کرده و همچنین ایجاد ارتباط با شرکت های بین المللی بخش خصوصی واقعی این توانایی را دارد که در راستای اقتصاد بدون نفت فعالیت کند و صادرات غیرنفتی را افزایش دهد.

وی در پایان باردیگر به انتخابات هجدهم اسفند اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: امیدوارم رای دهندگان با توجه به سوابق گروه ها و عملکرد انان برگه های رای خود را پر کنند و چرا که اگر اینچنین شود شاهد افراد اثرگذار در عرصه اقتصاد خواهیم بود.  

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز